Frejs Revisorer AB söker en Administratör/Paralegal

Frejs Revisorer AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Frejs Revisorer AB i Göteborg, Värnamo eller i hela Sverige

Välkommen till Frejs - byrån där revision och konsultation når nya höjder! Vi levererar helhetslösningar till kunder i alla storlekar, med fokus på ägarstyrda företag, där vårt samarbete kan göra en verklig skillnad. Med inte mindre än 80 engagerade medarbetare, spridda över tre kontor - i Göteborg, Smålandsstenar och Värnamo - är vi redo att leverera verkligt värde till våra kunder. För oss är det inte bara jobbet som räknas - det handlar främst om att bygga starka och långsiktiga relationer som ger förtroende och trygghet. Våra medarbetare utgör själva hjärtat av Frejs och vår gemenskap är stark och levande. Vi är stolta över att vara tillräckligt stora för att erbjuda spännande möjligheter till personlig utveckling, samtidigt som vi bibehåller den varma sammanhållning där alla känner alla.
Vi är i en spännande fas gällande utveckling av affärstöd och söker en ny kollega till vårt team!

Din roll:
Vi expanderar vår affärstödsgrupp och söker nu dig som vill ta på dig rollen som administratör/paralegal i nära samarbete med en senior kollega. Som administratör/paralegal kommer du att spela en viktig roll i att stödja våra revisorer, konsulter och specialister i olika administrativa och juridiska uppgifter. Vi ser gärna att du är en ambitiös och analytisk person med ett stort intresse för juridik och finansiell rådgivning. Du kommer att arbeta i en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att samarbeta med engagerade kollegor. Arbetsuppgifterna kräver att du har ett proaktivt arbetssätt, att du är prestigelös och värdesätter gott samarbete. Eftersom du arbetar utifrån kollegornas behov behöver du vara självgående, strukturerad och kunna leverera i tid. I rollen som administratör/paralegal har du service, engagemang och kvalitet som ledord och därför behöver du även ha god förmåga att kritiskt granska och analysera information, ett öga för detaljer och vara lösningsorienterad. Hos oss står kunden alltid i fokus och därför vill vi att du ser det som en utmaning att axla en roll i vår organisation där du med högt kundfokus och hög ambitionsnivå föregår med gott exempel.

Publiceringsdatum
2023-08-15

Kvalifikationer
Vi tror att du har erfarenhet från en administrativ roll och nu vill få chansen att utvecklas och specialisera dig som paralegal inom bolagsärenden. Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi/juridik, med några års erfarenhet som paralegal eller annan administrativ tjänst. Erfarenhet inom redovisning anses som meriterande. Du är van vid att arbeta i olika system och gillar att lära dig nya funktioner och att skapa bra layouter i Office 365. För att lyckas som paralegal hos Frejs krävs det att du har utmärkta kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Om du har en stark språklig kompetens, god kommunikationsförmåga, kan arbeta mot deadline, är flexibel och har en positiv inställning kommer du att trivas och blomstra i rollen som paralegal hos oss.

Huvudsakliga områden:
I rollen som administratör/paralegal hanterar du främst administrativa ärenden av både enklare och mer komplex karaktär för att stötta våra revisorer och specialister. Arbetet innefattar bland annat att
framställa och registrera bolagsdokumentation
genomföra bolagsändringar, såsom ändringar i styrelse, registrering/avregistrering av revisor, anmäla och uppdatera uppgifter till registret över verkliga huvudmän
uppdatera aktieböcker/aktiebrev etc.
utföra företagsregistrering mot Skatteverket, såsom moms, F-skatt och arbetsgivarregistrering
korrekturläsa dokument såsom rapporter, bilagor, avtal etc. utifrån både form och innehåll
framställa utkast till enklare avtal, bilagor mm.
beställa lagerbolag och snabbavvecklingar
göra lagfartsansökningar, mindre utredningar och juridiska sökningar
hantera elektronisk signering etc.

Vidare kommer du att
på sikt ha eget ansvar för enklare bolagsärenden, samt stötta med mer kvalificerade bolagsärenden, exempelvis fusioner, registrering av filialer m m,
stötta revisionsteam administrativt
hantera andra administrativa uppgifter inom affärsstöd

Inom affärsstöd är vi sju medarbetare med olika kompetenser som kompletterar varandra i våra olika roller och funktioner. På Frejs uppskattar vi en öppen dialog och ser stora fördelar i att vi har olika erfarenheter som gör att vi kan lära av varandra. Vi inser att när vi hjälper varandra växer vi som individer och som team, och det ger oss möjlighet att utföra våra arbetsuppgifter ännu effektivare och framgångsrikt.

Varför ska du arbeta på Frejs?
Helt enkelt för att det är roligare här! Frejs är mer än bara en arbetsplats, vi är kollegor som växer tillsammans och stöttar varandra. Vi arbetar nära våra kunder och skapar en personlig och engagerad upplevelse för dem. Vår styrka är den fina lagandan och stoltheten över att vara en Frejsare.

Vad vi erbjuder dig:
En härlig, prestigelös och inkluderande arbetsplats med bra kollegor och en arbetsgivare med hjärtat på rätt ställe
Varierande arbetsuppgifter där vi hjälper varandra att nå våra mål
Årlig utbildningsplan både internt och externt som stärker din kompetensutveckling
Gemensamma aktiviteter och konferenser för att bygga en god laganda
Bra förmåner i form av bland annat bonussystem, friskvårdsbidrag, tjänstepension- och försäkringspaket, föräldralön samt regelbundna hälsokontroller.

Övrig information
Omfattning: Heltid
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg

Skicka din ansökan till jobb@frejs.se där du beskriver:
varför du är intresserad av tjänsten som administratör/paralegal hos Frejs
varför du passar in i denna roll
ditt CV

Då vi hanterar ansökningar löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 september. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Tjänsten startar omgående eller enligt överenskommelse.

Är det viktigt för dig att känna stolthet över var du jobbar så vågar vi påstå att Frejs är rätta platsen för dig!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-14
E-post: jobb@frejs.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Frejs Revisorer AB (org.nr 556564-6451)
Ullevigatan 19 (visa karta)
400 14  GÖTEBORG

Arbetsplats
Huvudkontoret

Kontakt
HR
Oscar Björkestam
jobb@frejs.se

Jobbnummer
8029732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Frejs Revisorer AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Frejs Revisorer AB: