Fransktalande ekonomiassistent till Papyrus

Dfind Finance / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind Finance i Göteborg, Kungälv, Lerum, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Ekonomiassistent
Fransktalande ekonomiassistent till Papyrus

Papyrus ekonomiavdelning är ett Shared Service Center, där den skandinaviska verksamhetens och koncernens redovisning och bokslut hanteras. SSC:t ansvarar även för leverantörsreskontran för Frankrike, Belgien och Nederländerna.

Ditt ansvarsområde kommer att vara inom leverantörsreskontran där du bland annat kommer att ansvara för

scanning av leverantörsfakturor
matchning av ordernummer mot faktura
kravhantering
helhetsansvar för visst område eller bolag

Avdelningen som du kommer att tillhöra består i dagsläget av totalt 9 medarbetare. Du kommer att bli anställd som konsult hos Dfind Finance, men för rätt person finns möjlighet att anställningen övergår till anställning hos Papyrus.

Uppdragsgivare: Dfind Finance

Ort: Mölndal

Omfattning: heltid

Sista dag att ansöka är omgående, löpande urval.

För information: Kajsa Hård, telefon 0733 - 43 46 57

Publiceringsdatum
2015-04-02

Kvalifikationer
Du har, förutom eftergymnasial ekonomisk utbildning, några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt vana vid större transaktionsflöden. Du har en god förståelse för gällande redovisningsprinciper, är van vid att arbeta med moderna ekonomisystem och är kunnig i Windows Office, primärt Excel.

Erfarenhet från affärssystemet SAP är meriterande. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska, men att du även har goda kunskaper i franska.
Att du är serviceinriktad och förstår vikten av både intern och extern service är viktigt. Som person är det avgörande att du är noggrann, självständig och drivande och att du har ett strukturerat och pedagogiskt arbetssätt.

Vi tillämpar löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan via www.dfindfinance.se [ http://www.dfindfinance.se/ ]!

Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på ekonomi, finans och lön. Vi är ett företag som drivs av ekonomer för ekonomer. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Blir du utvald tar vi hand om dig. Som konsult på Dfind Finance får du en trygg anställning, kollektivavtal och självklart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Våra konsulter är vårt ansikte utåt och det är du som representerar Dfind Finance ute hos våra kunder varje dag. Vi arbetar dedikerat med din kompetensutveckling, i samarbete med de största revisionsbyråerna har vi ett brett och gediget utbud av utbildningar och seminarium som du som konsult kan delta i. Vi är själva specialister inom ekonomi och din närmsta chef kommer kunna vägleda dig när du stöter på utmaningar, både när det gäller ekonomifrågor eller HR relaterade frågor. Du kommer ha kvalitativ backup i form av daglig ekonomisupport via en av de största revisionsbyråerna.

Det är väldigt viktigt att du ska trivas hos oss. Därför har vi en hög närvaro ute hos dig och din uppdragsgivare dessutom har vi återkommande aktiviteter såsom nätverksträffar, konsultträffar, frukostinbjudningar och mycket mer.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 200733957
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajsa Hård

Företag
Dfind Finance

Adress
Dfind Finance
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG

Jobbnummer
2233721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind Finance: