Framåt och kunskapshungrig helpdeskmedarbetare

Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Stockholm

Är du intresserad av teknik och är dessutom riktigt duktig på Windows 7 och Officepaketet? Har du någon tidigare erfarenhet av support eller teknisk problemlösning och är nu nyfiken på att bredda dina kunskaper med att arbeta inom en fartfylld och gränsöverskridande helpdesk? Då kan det här vara något för dig!

Publiceringsdatum
2014-10-23

Beskrivning
Perido rekryterar nu en helpdeskmedarbetare till ett företag i investeringsbranschen. De är högt rankade ute i Europa, förvaltar tusentals miljoner kronor och har över 400 anställda fördelade på kontor i mer än sex länder. Denna tjänst är placerad på företagets Stockholmskontor, mitt i city!

I ditt arbete som helpdeskmedarbetare arbetar du på en avdelning med 4 personer, exklusive teamleader och IT-chef. Tillsammans ger ni användarsupport gällandes mjuk- och hårdvara till ungefär 200 användare, och då vissa av dessa sitter i exempelvis London och Singapore är det viktigt att du känner dig trygg i det engelska språket. Som helpdeskmedarbetare jobbar du även med att beställa IT-utrustning, delta i projektarbeten och arbeta med serverhantering. Utöver detta förekommer även en del IT-administrativt arbete med att lägga upp användare och rättigheter.

Vi tror att du som söker den här tjänsten är en flexibel person som gärna kavlar upp ärmarna och tar för dig av uppgifterna och som tycker att det kul med problemlösning, service och support. Du har ett gediget intresse för teknik och kommer tack vare ditt pedagogiska och kommunikativa sätt hjälpa användarna med att lösa alla sorters teknikrelaterade problem. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av arbete inom helpdesk/support
• Kunskap i MS Office 2007/2010, Windows 7, hårdvara och nätverk
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning hos vår kund. Tillträde vid mitten av december alternativt vid årsskiftet.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande. Var god ange referensnummer 10979DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
10979DB

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 10979DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2041654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: