Foyen Advokatfirma söker en marknadsassistent
Foyen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Foyen i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Foyen Advokatfirma växer och tar nu nästa steg i utvecklingen mot att skapa en modern advokatbyråverksamhet och söker en
Marknadsassistent
Foyen är Sveriges största affärsjuridiska byrå inom projekt- och teknikrelaterad juridik. Vi förstår affärer och har djup branschkunskap där vi verkar. Vår nisch finns inom fastighet och bygg, energi och miljöteknik, gruvor och skogsnäring, offentlig sektor och infrastruktur. Vi är ett bolag, finns representerade med flera kontor i Sverige och är unika med att erbjuda prisvärd expertkunskap av marknadens främsta jurister.
Vi är idag ca 80 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun. Till vårt kontor i Stockholm söker vi en marknadsassistent som ska hjälpa till att utveckla och driva såväl försäljnings- och marknadsföringsarbetet som att långsiktigt stärka varumärkesarbetet.
Publiceringsdatum2015-12-28Dina arbetsuppgifterSom marknadsassistent kommer du att arbeta i nära samarbete med Foyens kommunikationschef, affärsområdeschefer och vVD. Tillsammans kommer vi att arbeta för att Foyen ska vara det självklara valet för kunder och teknikintensiv verksamhet som behöver juridisk spetskompetens. Rekryteringen av dig är vårt nästa steg i vår utveckling mot att skapa en modern advokatbyråverksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att samordna och projektleda inom ramen för kommunikation, marknadsföring och försäljning samt administrativa kontorsassistentuppgifter.
Arbetsuppgifter omfattar bland annat framtagande av marknads- och kommunikationsmaterial, publicering på hemsidan, intranätet och sociala medier, projektledning av events och aktiviteter inom ramen för employer branding. I rollen ingår även en del kontorsassistentuppgifter som att administrera ramavtal, ta ut statistik och stödja verksamheten med administrativa uppgifter.
Vad vi söker
Vi söker dig som är kommunikativ och som har lätt för att knyta nya kontakter. Vidare är du som person ansvarsfull, kreativ och målinriktad. Tjänsten kräver en mycket god förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Vi tror du har en högskoleutbildning eller likvärdigt inom kommunikation eller marknadsföring och är i början av din karriär. Vidare så ser vi gärna att du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, framförallt PowerPoint samt erfarenhet av sociala medier. Goda kunskaper i Adobe InDesign och Photoshop är meriterande samt erfarenheter från CRM system. En förutsättning för att lyckas i tjänsten då vi är många färgstarka jurister med hög arbetsbelastning är att du är ansvarstagande, tar initiativ och driver ditt eget arbete strukturerat med en hög servicenivå. Arbetet ställer höga krav på prestigelöshet och professionalism så stor vikt kommer att läggas vid din personlighet. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö där det är viktigt att man ska trivas och även kunna kombinera ett stimulerande arbete med fritid och familjeliv.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duDin ansökan med CV, personligt brev och betyg skickar du in genom att gå in på vår hemsida,
www.foyen.se , och registrera dig under Karriär för aktuell tjänst. Vi ser fram emot att få in din ansökan snarast och senast 11 januari 2016.
Omfattning
Tillträde i mars 2016, Heltid, 40 h/veckan. Tjänsten är en visstidsanställning om 12 månader under en av våra medarbetares föräldraledighet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFoyen
AdressFoyen
Regeringsgatan 52
10389 10389
KontorsadressRegeringsgatan 52
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2595153
Observera att sista ansökningsdag har passerat.