Foyen Advokatfirma i Göteborg söker kontorsassistent

Foyen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Foyen i Göteborg, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Vi är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 80 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun. Våra huvudområden är bygg- och fastighetsbranschen, teknikintensiv industri, gruv- och skogsnäring, offentliga affärer, energisektorn, miljöområdet samt branschöverskridande affärsjuridik.

Publiceringsdatum
2016-01-22

Dina arbetsuppgifter
Till vårt kontor i Göteborg behöver vi nu stärka upp med en kontorsassistent på heltid. Som kontorsassistent kommer du att arbeta i nära samarbete med kontorets sekreterare och tillsammans arbeta för att supporta kontorets jurister. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat diverse allmänna kontorsgöromål såsom kopiering och insortering av material, utskrifter, posthantering, upprättande av presentationer, korrekturläsning, kontakt med myndigheter, transkribering, informationssökning i register mm. Arbetsuppgifterna innefattar även att se till att kontorets alla utrymmen fungerar som tänkt samt vara behjälplig inför möten och luncher samt andra arrangemang på kontoret.

Vad vi söker
Vi söker dig som tagit gymnasieexamen och som har några års arbetslivserfarenhet och har arbetat tidigare som kontorsassistent eller i en liknande administrativ tjänst och att du känner dig trygg i den rollen. Vidare så ser vi gärna att du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Tjänsten kräver en mycket god förmåga att organisera, lösa problem, vara stresstålig och rationell samt att kunna bemöta människor, såväl klienter som medarbetare, på ett positivt och trevligt sätt.

En förutsättning för att lyckas i tjänsten då vi är många färgstarka jurister med hög arbetsbelastning är att du är ansvarstagande, tar initiativ och driver ditt eget arbete strukturerat med en hög servicenivå. Arbetet ställer höga krav på prestigelöshet och professionalism så stor vikt kommer att läggas vid din personlighet. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö där det är viktigt att man skall trivas och även kunna kombinera ett stimulerande arbete med fritid och familjeliv.

Så ansöker du
Din ansökan med CV, personligt brev och betyg skickar du in genom att gå in på vår hemsida, www.foyen.se , och registrera dig under Karriär för aktuell tjänst. Vi ser fram emot att få in din ansökan snarast och senast 5 februari 2016. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte med att skicka in din ansökan.

Omfattning
Tillträde april/maj 2016, Heltid, 40 h/veckan. Tjänsten är ett föräldravikariat om minimum 12 månader under en av våra medarbetares föräldraledighet. Med stora möjligheter till en tillsvidareanställning på deltid efter vikariatets upphörande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Foyen

Adress
Foyen
Stora Nygatan 33
41108 41108

Kontorsadress
Stora Nygatan 33

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2629701

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Foyen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Foyen: