Fövaltningsekonom - Katrineholms kommun, Viadidakt - Företagsekonomjobb i Katrineholm
Fövaltningsekonom
Katrineholms kommun, Viadidakt / Företagsekonomjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla företagsekonomjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Viadidakt i Katrineholm

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare.

Kommunen tillämpar Heltid som norm, vilket medför ett positivt inslag för jämställdhet och möjlighet för kompetensutveckling samt karriärvägar. Detta innebär även att alla medarbetare anställs på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Du som medarbetare hos oss får introduktion på flera enheter/förvaltningar inom kommunen. Vill du vara med?

Viadidakt är en gemensam förvaltning för Katrineholms och Vingåkers kommuner. Vi arbetar med frågor som rör vuxenutbildning och arbetsmarknad. Vårt uppdrag är att höja utbildningsnivån i de båda kommunerna och att ge invånarna möjlighet att skapa förutsättningar för sin egen försörjning.


Publiceringsdatum
2018-03-06

Arbetsuppgifter
Som ekonom på Viadidakt driver du det strategiska och praktiska arbetet med att utveckla förvaltningens ekonomistyrning. Du arbetar med budget, uppföljning, analyser och prognoser. I tjänsten ingår att ge stöd till förvaltningens chefer avseende ekonomisk planering och uppföljning. I rollen som förvaltningens ekonom fungerar du även som sakkunnig i kontakten med de förtroendevalda och gentemot övrig förvaltning.
I uppdraget ingår också att tillsammans med förvaltningens verksamhetskontroller följa upp regeländringar och andra omvärldsfaktorer som berör verksamheten. I din roll ansvarar du exempelvis för att löpande bevaka förutsättningarna kring ansökningar och uppföljning av statsbidrag. Vidare står du för stöd och riktlinjer till förvaltningens ekonomiassistenter.
Du arbetar både självständigt och i team med förvaltningens övriga stabsfunktioner. Du kommer att ha en viktig roll i olika typer av utrednings-/utvecklingsarbete inom förvaltningen. Arbetet innefattar såväl skriftliga som muntliga föredragningar för nämnden.
Inom kommunen arbetar vi flexibelt och hjälper varandra för att klara av vårt uppdrag. Detta innebär att även förvaltningsövergripande arbetsuppgifter i samverkan med övriga ekonomer i kommunen kan bli aktuella.
Tjänsten som ekonom är centralt placerad i förvaltningsledningen och ingår i förvaltningschefens stab. Personalen i staben har alla sina egna ansvarsområden men mycket av arbetet sker i team med god samverkan mellan arbetskamraterna.


Kvalifikationer
Vi söker en positiv och strukturerad person med en akademisk examen inom ekonomi. Du har aktuell arbetslivserfarenhet inom området där det är meriterande om du arbetat med budget och uppföljning. Har du jobbat inom en politiskt styrd organisation är detta meriterande. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har en förmåga att se helheten samt kan göra kvalificerade analyser och bedömningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem och förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. För oss är det viktigt att du brinner för ditt område och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du tycker om att samarbeta och har ett konsultativt förhållningssätt. Det är viktigt att du har ett driv i arbetet och tar stort eget ansvar. Vidare behöver du vara kommunikativ i både tal och skrift och kunna förklara komplexa frågor på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: 2019-09-30 Tjänsten är ett föräldravikariat och kan komma att förlängas. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-31
Ange följande referens när du ansöker: C18287/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Lena Ramstedt anna-lena.ramstedt@viadidakt.se 0150-570 52

Företag
Katrineholms kommun, Viadidakt

Adress
Katrineholms kommun, Viadidakt
Kullbergska huset
64180 Katrineholm

Kontorsadress
Kullbergska huset 64180 Katrineholm

Jobbnummer
4004613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Viadidakt: