Förvaltningssekreterare

Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun i Kristianstad

Kommunledningskontoret
Kontoret har en ledande och samordnande roll i förhållande till kommunens förvaltningar i övrigt. Kommunledningskontoret svarar för att underlag tas fram för kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges beslut, verkställer fattade beslut och ser till att besluten följs.
Tjänsten är placerad på avdelningen Kansli & ledning inom det område där vi bereder ärenden och sköter sekreterarskapet i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens arbetsutskott.
Vi söker dig som vill arbeta nära kommunens beslutsfattare

Publiceringsdatum
2011-08-27

Dina arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare på Kansli & ledning får du det operativa ansvaret för dokument- och ärendehanteringssystemet. Förutom att vara ansvarig operativ registrator ska du vara backup för systemansvarig. I arbetsuppgifterna ingår också olika serviceuppgifter gentemot kommunalråden som t ex bokning av resor, iordningsställande inför möte, ansvar för fika, etc. Framöver kan även sekreterarskap i valberedningen komma att ingå i arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer
Du ska ha utbildning på högskolenivå inom statsvetenskap, samhällvetenskap, förvaltningskunskap eller juridik alternativt gymnasieutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning i kombination med minst 5 års erfarenhet inom yrkesområdet.
Du ska ha mycket god erfarenhet av att arbeta med dokument- och ärendehantering samt erfarenhet av utrednings- eller kvalificerat sekreterararbete, gärna från politisk styrd organisation.
Som person är du organiserad, strukturerad, noggrann, kommunikativ och serviceinriktad. Du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt som du ska kunna prioritera bland dessa även under perioder med hård belastning. I arbetet är dokumentation och kommunikation en viktig del, vilket kräver god känsla för språket samt att du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift.
Du söker tjänsten på www.kristianstad.se/jobb eller via nedanstående länk "ansökan via extern webbplats". Gå vidare till aktuell tjänst och sök via knappen "Sök tjänst" längst ner i annonsen. För att dina uppgifter skall sparas måste du först logga in innan du börjar svara på frågorna.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-12
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: KLK:2011:14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Magnus Haara, Kanslichef, 044-13 56 10
Jenny Bondesson, Personalspecialist, 044-13 53 82

Facklig kontakt
Jakob Tannerfalk, SKTF, 0738-53 28 61
Marie Färm, Jusek, 044- 13 51 15

Företag
Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun

Adress
Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Kontaktuppgifter
Telefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.

Jobbnummer
1014147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun: