Förvaltningssekreterare
Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun i Kristianstad Kommunledningskontoret
Kontoret har en ledande och samordnande roll i förhållande till kommunens förvaltningar i övrigt. Kommunledningskontoret svarar för att underlag tas fram för kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges beslut, verkställer fattade beslut och ser till att besluten följs.
Tjänsten är placerad på avdelningen Kansli & ledning inom det område där vi bereder ärenden och sköter sekreterarskapet i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens arbetsutskott.
Vi söker dig som vill arbeta nära kommunens beslutsfattare
Publiceringsdatum2011-08-27Dina arbetsuppgifterSom förvaltningssekreterare på Kansli & ledning får du det operativa ansvaret för dokument- och ärendehanteringssystemet. Förutom att vara ansvarig operativ registrator ska du vara backup för systemansvarig. I arbetsuppgifterna ingår också olika serviceuppgifter gentemot kommunalråden som t ex bokning av resor, iordningsställande inför möte, ansvar för fika, etc. Framöver kan även sekreterarskap i valberedningen komma att ingå i arbetsuppgifterna.
KvalifikationerDu ska ha utbildning på högskolenivå inom statsvetenskap, samhällvetenskap, förvaltningskunskap eller juridik alternativt gymnasieutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning i kombination med minst 5 års erfarenhet inom yrkesområdet.
Du ska ha mycket god erfarenhet av att arbeta med dokument- och ärendehantering samt erfarenhet av utrednings- eller kvalificerat sekreterararbete, gärna från politisk styrd organisation.
Som person är du organiserad, strukturerad, noggrann, kommunikativ och serviceinriktad. Du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt som du ska kunna prioritera bland dessa även under perioder med hård belastning. I arbetet är dokumentation och kommunikation en viktig del, vilket kräver god känsla för språket samt att du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift.
Du söker tjänsten på
www.kristianstad.se/jobb eller via nedanstående länk "ansökan via extern webbplats". Gå vidare till aktuell tjänst och sök via knappen "Sök tjänst" längst ner i annonsen. För att dina uppgifter skall sparas måste du först logga in innan du börjar svara på frågorna.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-12
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: KLK:2011:14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMagnus Haara, Kanslichef, 044-13 56 10
Jenny Bondesson, Personalspecialist, 044-13 53 82
Facklig kontaktJakob Tannerfalk, SKTF, 0738-53 28 61
Marie Färm, Jusek, 044- 13 51 15
FöretagKommunledningskontoret, Kristianstads kommun
AdressKommunledningskontoret, Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
KontaktuppgifterTelefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.
Jobbnummer 1014147
Observera att sista ansökningsdag har passerat.