Förvaltningssekreterare
Borgholms kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borgholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borgholm,
Mönsterås,
Kalmar,
Mörbylånga,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borgholms kommun i Borgholm Borgholms kommun - Norra delen av Öland - Solens och Vindarnas ö. Den unika naturen och kulturen präglas av ett öppet jordbrukslandskap med långa sandstränder och strandängar i kombination med öländsk alvarsmark Detta lockar mer än 2 milj. besökare varje år. Vår kommun karaktäriseras även av många småföretagare. Borgholms stad, med kunglig närvaro, erbjuder ett stort utbud av helårsöppna butiker. Vi har ett starkt föreningsliv som ger många möjligheter till upplevelser.
Vår förvaltningssekreterare går snart i pension.
Vi söker därför hennes efterträdare till staben på kommunledningskontoret.
Kontoret som tillhör kommunstyrelsens ansvarsområde leds av kommunchefen.
Publiceringsdatum2011-02-19ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i ett team och som förvaltningssekreterare är dina huvudarbetsuppgifter i teamet att registrera och administrera handlingar, kallelser och protokoll. Vi arbetar i Winess-ärendehanteringssystem.
Du kommer även att bereda ärenden, kvalitetsgranska och sammanställa beslutsunderlag och ha egna utredningsuppdrag.
• I dina arbetsuppgifter ingår även att fortsätta utvecklingen av våra administrativa rutiner.
• Du kommer också att fungera som ersättare för kommunsekreteraren och då även som sekreterare vid olika sammanträden och även medverka i kommunens informationsverksamhet.
Du kommer bl a att arbeta med följande arbetsuppgifter:
• Registrator för kommunledningskontoret.
• Postregistrering.
• Diarieföra och bevaka ärenden.
• Administration av kallelser.
• Expediering av protokoll
• Lämna ut offentliga allmänna handlingar.
• Ansvara för dokumenthantering.
• Delta i utredningsarbete.
• Ansvar för kommunens officiella anslagstavla.
• Administration parkeringskort för funktionshindrade.
• Administration borgerlig vigsel.
• Administration kommunala vägbidrag
KvalifikationerDu har en utbildning med administrativ inriktning. Högskoleutbildning är meriterande.
Tidigare arbete i och erfarenhet av politisk styrda organisationer är meriterande.
Dessutom krävs god datorvana, god samarbetsförmåga och ett väl utvecklat sinne för service.
Som person är du noggrann och har vana att arbeta självständigt.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-07-01 Eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-07
Ange följande referens när du ansöker: 14/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLars Frick, 0485-880 10,
lars.frick@borgholm.seFacklig kontaktKeith Hawkins, 0485-886 30
FöretagBorgholms kommun
AdressBorgholms kommun
Box 52
38721 BORGHOLM
Jobbnummer 855574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.