Förvaltningssekreterare

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2017-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningssekreterare" (publicerad 2023-05-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Tekniska nämnden ansvarar genom C4 Teknik för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avlopps-försörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.



Du kommer att tillhöra den administrativa staben som består av stödfunktioner vars uppgift är att vara ett stöd till förvaltningens tre avdelningar.

Din arbetsplats kommer att vara i Rådhus Skåne.

Publiceringsdatum
2017-05-10

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med ärende- och dokumenthantering, vilket bland annat innebär posthantering, diarieföring och arkivfrågor. I din roll stöttar du avdelningarna i frågor som rör området. Vidare samarbetar du med nämndsekreterare, administration kring tekniska nämndens arbete (te.x. kallelser), planering kring sammansträden och protokollsskrivning.

I tjänsten ingår även att arbeta fram och utveckla strategiska dokument. Presentera och genomföra utbildningar för tjänstemän i bl.a ärendehanteringssystemet Evolution. Delta i kommunövergripande arbetsgruppet tex utvecklingen av E-arkiv och PUL-grupp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot samhällsvetenskap/statsvetenskap eller annan eftergymnasial utbildning. Har du lång erfarenhet inom arbetsområdet är du intressant för oss även om du saknar högskoleutbildning. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och är van användare av ärendehanteringssystem. Vidare krävs också kunskap om kommunalrätt, offentlighet, sekretess och förvaltningskunskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation.

Då kommunikation och dokumentation är en stor del i ditt arbete krävs att du kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du hanterar Office-paket som en naturlig del i ditt arbete och det är en fördel om du har erfarenhet i Evolution eller något annat ärende- och dokumenthanteringssystem. För att lyckas i din roll är du serviceinriktad, lösningsfokuserad och noggrann.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med placering i Rådhus Skåne. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2017-05-24.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Törnqvist, HR-chef på tfn 044-13 54 43.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-24
Ange följande referens när du ansöker: C4T-2017/276
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Törnqvist, HR-chef 044-13 54 43

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3488292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: