Förvaltningsledare till administrativa avdelningen

Sollentuna Kommun Kansli och arkiv / Datajobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Kansli och arkiv i Sollentuna

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!

En av Sollentuna kommuns viktigaste tillgångar är den information som finns i kommunens olika verksamheter. Informationen ska hanteras säkert, med respekt för individen och på ett sätt som skapar effektivitet i den kommunala organisationen. Informationen hanteras nästan uteslutande inom olika IT-system. Administrativa avdelningen är en del av kommunledningskontoret, kommunstyrelsens egen förvaltning. Avdelningen består av sex enheter som arbetar med stöd till den politiska ledningen, trygghet och säkerhet, GDPR, IT och telefoni, internservice, överförmyndarverksamhet samt kommunens kontaktcenter.

Avdelningen ansvarar för en rad arbetsprocesser som stöds av en rad olika verksamhetssystem. De stora processerna rör kommunens beslutsgångar, registrering av ärenden samt kundärendehantering för kontaktcenter. Public 360 och Service Now är de huvudsakliga systemen men en rad mindre IT-system finns också. Tjänsten är placerad inom kansli- och arkivenheten och du rapporterar till kanslichefen.

Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter för förvaltningsledaren blir att

• Kartlägga processer inom avdelningens verksamheter och tillsammans med enheterna klargöra hur IT-systemen kan stödja dessa processer

• Följa upp användningen av systemen i syfte att identifiera utvecklingsområden som kan öka nyttan för verksamheten

• Arbeta för att systemen blir effektiva verktyg för kommunens medarbetare genom utbildning och rådgivning

• Utifrån verksamhetens behov planera och resurssätta utvecklingsinsatser av systemet inom ramen för PM3-modellen

• Avtalsuppföljning och leverantörsstyrning av systemen

Kompetensprofil Vi söker dig som har

• relevant högskoleutbildning

• flera års erfarenhet som förvaltningsledare

Det är meriterande med

• kunskaper i PM3

• erfarenhet från offentlig förvaltning, gärna från kommunal verksamhet

Vi vill också att du

• har hög social kompetens och kan agera smidigt då du kommer ha många kontakter inom organisationen

• trivs med att arbeta med utveckling, förändring och nytänkande både hos dig själv och i din verksamhet

• har förmåga att skapa ordning och strukturer men har samtidigt ett pragmatiskt förhållningssätt

• är analytisk och kompetent att presentera underlag både skriftligt och muntligt

Vi erbjuder Heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Du kan läsa om våra förmåner på länken:

https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/personalformaner/

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
heltid, tillsvidare tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-24

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Appelgren, Tf kanslichef 08-5792 1010
Pierre Carlsson, Administrativ chef 08-579 215 20

Företag
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv

Adress
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Jobbnummer
4419993

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Kansli och arkiv

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Kansli och arkiv: