Förvaltningsledare, Mobilcore Mvno
Trafikverket / Datajobb / Solna
2022-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningsledare, Mobilcore Mvno" (publicerad 2022-06-02) ⬅️
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Information & kommunikationsteknik (IKT) har ett helhetsansvar för all it och telekom inom Trafikverket, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om. Nu söker vi en förvaltningsledare inriktning MVNO där du får möjlighet att bidra och utvecklas i vår verksamhet och forma framtidens transportsystem där it får en allt större betydelse. I denna befattning kommer du att ingå i en teknikenhet inom avdelning Telekominfrastruktur.
Förvaltningsledare, mobilcore MVNO
Publiceringsdatum2022-06-01Dina arbetsuppgifterVi söker en förvaltningsledare till Telekominfrastruktur med inriktning MVNO (MobileVirtualNetwork Operator). MVNO-plattformen är en lösning för mobildataaccess till telematikutrustning längs med väg och järnväg.
Ditt ansvar är att på strategiskt och taktiskt nivå utveckla och leda förvaltningsarbetet för systemets infrastruktur, tillhörande komponenter och stödsystem för en effektiv leverans av vår mobila datatjänst, MVNO.
I rollen som förvaltningsledare ansvarar du för att ta fram tillgångsplan för ditt delteknikområde, vilket innebär att skapa tekniska, ekonomiska och avtalsmässiga förutsättningar för drift, underhåll och förvaltning.
Arbetsmetodmässigt tillämpar Trafikverket Asset Management (ISO 55 000) för tillgångsförvaltning.
Du kommer att jobba i flera perspektiv, t.ex:
Infångande av behov från nyttjande verksamheter. Görs genom dialog med vår planeringsfunktion och givetvis med egen direktdialog med verksamheten
Genomförande av åtgärder från tillgångsplanen genom samarbete med vår producerande linjeverksamhet
Du kommer att ansvara för de tjänster som hanteras i ditt delteknikområde. Tjänsterna ingår i IKT's tjänstekatalog. Framtagande av tjänster innebär att du kommer att vara ansvarig för genomförande av tjänstepaketeringsprojekt.
Övriga moment som ingår i arbetet:
Framtagande av stödjande och styrande dokument
Kravställning vid upphandlingar
Leverantörskontakter och uppföljning av avtal
Budget, ekonomiuppföljning och rapportering
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan den finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Övrig information
Placeringsort: Borlänge, Solna, Uppsala eller Gävle.
Intervjuer sker via Skype och planerar genomföras v.27. Eventuellt fortsätter intervjuer under augusti/september.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress:
noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
KvalifikationerFör att lyckas i rollen ser vi att du har en hög problemlösningsförmåga, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö. Du har en god samarbetsförmåga, anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Din kommunikationsförmåga är god, du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren.
Vi söker dig som:
har högskoleexamen om minst 180hp (120p) med inriktning IT/Telecom eller erfarenhet inom området som av oss kan bedömas likvärdigt
har flerårig aktuell (i närtid) erfarenhet från en ledande roll; som projektledare, förvaltningsledare eller likvärdig position
har aktuell erfarenhet av fasta eller mobila kommunikationssystem (exempelvis 4G/5G-teknik m.m.) utifrån ett leveransperspektiv
har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
har god läsförståelse och talförmåga på engelska
Det är meriterande om du:
har jobbat med Asset Management (ISO 55 000) för infrastruktursystem
har kunskaper inom Telematik- och tillhörande kommunikationslösningar
har erfarenhet av att föreslå lösningar baserade på verksamheters och användares behov och krav i större organisationer
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
#LI-Hybrid
#LI-BM1
Varaktighet, arbetstid
100% , Tillsvidare 6 månaders provanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrafikverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "27:2022:176".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Kontakt Rekryterande chef
Per Sundberg
0101257076 Jobbnummer 6705126
Observera att sista ansökningsdag har passerat.