Förvaltningsledare IT, Handelshögskolan i Stockholm
HHS / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos HHS i Stockholm Handelshögskolan i Stockholm (Stockholm School of Economics, SSE) är en av de ledande handelshögskolorna i Europa. Handelshögskolan har en stark internationell position med representation i Lettland och Ryssland och erbjuder kandidat, master- och MBA-program, liksom forskarutbildning och executive education. Dessutom bedrivs världsledande forskning inom områden som national-, finansiell- och företagsekonomi.
Handelshögskolan i Stockholm (Stockholm School of Economics, SSE) är en av de ledande handelshögskolorna i Europa. Handelshögskolan har en stark internationell position med representation i Lettland och Ryssland och erbjuder kandidat, master- och MBA-program, liksom forskarutbildning och executive education. Dessutom bedrivs världsledande forskning inom områden som national-, finansiell- och företagsekonomi.
Handelshögskolan är certifierad av EQUIS (European Quality Improvement System), som garanterar att undervisning såväl som forskning håller högsta internationella klass, och är också Sveriges representant i CEMS (The Global Alliance in Management Education).
Handelshögskolan håller på att utveckla och digitalisera verksamhetens processer samt göra IT-miljön mer molnbaserad. Nu söker vi dig som vill vara med att lyfta och modernisera Handelshögskolans IT-verksamhet! Du kommer att arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT med såväl operativa som strategiska frågor och du blir delaktig i hela livscykeln från idéstadie, anskaffning till avveckling av system och IT-stöd.
Om jobbet
Som Förvaltningsledare IT samarbetar du med verksamhetens intressenter inom förvaltningsobjektet med tillhörande applikationer, system, infrastruktur och IT-tjänster. Du driver arbetet i nära samarbete med CIO och förvaltningsledare från verksamheten. Du för dialog med systemleverantörer och ansvarar för uppföljning samt information av planerade IT-förändringar.
För att vara framgångsrik i rollen är du van kravställare med god förståelse för såväl IT som verksamhetsfrågor.
Vi vill att du har:
• några års arbetslivserfarenhet i rollen som förvaltningsledare IT eller motsvarande
• kunskap kring IT-infrastruktur
• erfarenhet från förvaltnings- och IT-styrningsmodeller, t.ex. PM3 och ITIL
• kunskap av behovs- och konsekvensanalyser
• erfarenhet av upphandlingar av IT system/tjänster
• ett intresse för verksamhetsfrågor
Du har relevant akademisk utbildning, gärna systemvetenskap eller motsvarande. Du talar och skriver svenska och engelska.
Som person är du nyfiken med förmåga att initiera och driva förändring. Med en analytisk och strategisk förmåga ser du till helheten och skapar samarbete genom dialog och engagemang.
Vi erbjuder:
En tjänst i en spännande organisation i stark digital förändring med trevliga och kompetenta kollegor. Här finns möjlighet att få vara med på en spännande förändringsresa där dina kompetenser kommer att breddas och utvecklas i snabb takt. Du kommer till en mycket framgångsrik och ledande högskola i stark utveckling och ökad internationalisering.
Publiceringsdatum2018-10-16Övrig informationAnställningsformen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är centralt i Stockholm.
Kontaktuppgifter för detta jobbI denna rekrytering samarbetar vi på Handelshögskolan med Experis, vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen kontakta
Saleem.Nilsson@se.experis.com, 070-322 13 77.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-13
Ange följande referens när du ansöker: ab7e97d2-ba5e-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSaleem Nilsson
Saleem.Nilsson@se.experis.com +46703221377
FöretagHHS
AdressHHS
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 4405395
Observera att sista ansökningsdag har passerat.