Förvaltningsledare IT, ekonomi & analys

Experis AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Digitaliseringsgruppens uppdrag är att strategiskt och operativt säkerställa förvaltning och utveckling av effektivt, säkert och ändamålsenligt digitalt stöd till kunder och medarbetare. Rikshem har en ambitiös digitaliseringsplan med flera spännande projekt som drivs inom bl.a Fastighets IoT och avancerat beslutsstöd (BI).

Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du kommer in i ett team som idag består av ca 10 personer, anställda och konsulter och får här möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad på riktigt hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.

Din roll

Som vår förvaltningsledare IT inom ekonomi & analys ansvarar du för förvaltning och utveckling av områdets digitala lösningar. Du arbetar både på operativ och taktisk nivå, vilket innebär att du har ansvar för att de digitala lösningarna fungerar i vardagen samtidigt som du tillsammans med ansvarig person på verksamhetssidan arbetar med att ständigt förbättra och vidareutveckla utifrån nytta för Rikshem.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Leveransansvar för att IT-komponenter såsom ERP, BI, elektronisk fakturahantering m.fl är tillgängliga för verksamheten enligt överenskommen nivå
* Samverka och nära samarbete med olika representanter, specialister och chefer, inom verksamhetsstödjande avdelningar såsom Redovisning, Ekonomi, Inköp och Hållbarhet
* Ansvar för planering, styrning och uppföljning av verksamhetsbehov och utvecklingsarbete för att säkerställa att det digitala stödet fungerar optimalt

* Säkerställa fungerande ITIL processer genom att löpande etablera och utveckla processer, rutiner och dokumentation samt
* Samverka och kravställa mot leverantörer och driftspartner
* Avtalstecknande och kontinuerlig uppföljning och dialog med Rikshems externa systemleverantörer inom ditt område

* Budgetansvar

För att lyckas i rollen

I rollen som förvaltningsledare IT har du många olika kontaktytor såväl internt som externt vilket ställer höga krav på förmåga att samarbeta och skapa relationer med andra. Du är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande samtidigt som du har lätt att sätta dig in i verksamhetens behov och se lösningar. Att du tar ansvar, är resultatorienterad och självgående med förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt ser vi som självklart.

När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:

* Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet
* Flerårig erfarenhet som systemförvaltare, förvaltningsledare IT eller motsvarande roll i en processorienterad organisation
* Kunskap om modeller/metoder såsom pm3, ITIL och PPS
* Ekonomisk grundförståelse

Ett plus är om du har:

* Erfarenhet som projektledare
* Certifiering i ITIL och pm3
* Erfarenhet av BI och beslutsstöd
* Kännedom om de system som används inom ditt område tex, UBW (Agresso), Rillion/Palette, Vitec Fastighet och Power BI
* Erfarenhet inom fastighetsbranschen

Vi erbjuder dig

* Ett härligt kontor centralt beläget i Stockholm
* Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetsförkortningsdag, semetsterväxling, tjänstepension och cykelförmån
* Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
* Gemensamma fredagsfrukostar och teamstärkande aktiviteter

Om rekryteringsprocessen

Om du är intresserad av rollen som förvaltningsledare IT ska du ansöka så snart som möjligt då urval sker löpande och kan tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pia Boström på Experis, pia.bostrom@se.experis.com, 0703-14 68 66.

Välkommen med ansökan! I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll.

Om Rikshem

Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter, varav x antal i Ort.

Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån "ett Rikshem" och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1ca76c85-3427-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Rikshem

Kontakt
Pia Bostrom
+46703146866

Jobbnummer
8225556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: