Förvaltningsledare IT

Region Örebro län / Datajobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.

Region Örebro läns IT-avdelning är en av de största IT-arbetsplatserna i länet, med ca 150 medarbetare som ansvarar för att samordna och leda den snabba IT-utvecklingen inom olika verksamhetsområden. Vår verksamhet präglas av ständig utveckling, som möjliggörs av en kompetensmässigt och tekniskt stark IT-organisation, med en strävan att ligga långt framme både lokalt, regionalt och nationellt. Våra lösningar är ofta livsviktiga i bokstavlig bemärkelse och ställer stora krav på tillgänglighet och säkerhet.

Inom avdelning Stödsystem jobbar systemförvaltare med ansvar för våra administrativa IT-system, t.ex. ekonomi-, personal- och informationssystem. Som systemförvaltare ser vi till att IT-systemen utvecklas och lever upp till de överenskommelser vi har med våra kunder enligt systemförvaltningsmodellen pm3. Arbetet är brett, men fokus inom vår avdelning ligger på det IT-nära vilket bl.a. innebär teknisk konfiguration och felsökning, beställningar mot externa leverantörer och teknisk kvalitetssäkring och tester av leveranser. Vi använder PM3 som förvaltningsmodell.

Publiceringsdatum
2016-07-06

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir att leda den IT-nära förvaltningen av de IT-system som stöttar ekonomiprocessen inom Region Örebro län. I huvudsak är det olika regionövergripande systemstöd för ekonomi, inköp och fakturahantering.

Rollen som Förvaltningsledare-IT innebär att du är operativt ansvarig för att IT-stödet stödjer verksamheten. Du är även specialisten på applikationerna och tekniken bakom. Du arbetar tätt tillsammans med våra IT-specialister och den verksamhet som systemen stöttar samt vår it-driftsorganisation.

Kvalifikationer
Du har relevant universitetsutbildning inom IT-området, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har goda kunskaper och erfarenhet av systemförvaltning, relationsdatabaser, integrationer och IT-infrastruktur. Erfarenhet av ekonomisystem, arbetsledning, SQL, IIS (Internet Information System) och Region Örebro läns verksamhet är meriterande.

Du är en utåtriktad person som har initiativförmåga och trivs bra att arbeta både självständigt och i grupp. Vi lägger stor vikt att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och klarar av att arbeta med flera uppgifter parallellt. Du har en pedagogisk förmåga med en helhetssyn utifrån kundens behov och krav. Du har en god analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl väl i både tal och skrift.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överneskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-19
Ange följande referens när du ansöker: Rs:2016:50
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Arthursson, Jan, Avdelningschef 019-6026185
Säfström, Richard, Förvaltningsledare 019-6021736

Facklig kontakt
SACO-rådet, SACO 019-6020337
Vison, Vision 019-6022752

Företag
Region Örebro län

Adress
Region Örebro län
Box 1613
70116 Örebro

Kontorsadress
Se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2942932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Örebro län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Örebro län: