Förvaltningsledare inom IT - Sollentuna Kommun

Randstad AB / Datajobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-12-06

Dina arbetsuppgifter
Drivs du av att jobba i gränssnittet mellan IT och verksamheten och skapa verksamhetsnytta genom IT? Sollentuna kommun är en spännande och dynamisk arbetsplats där du är med och gör skillnad på riktigt. Vi är inne i en digital transformationsresa där du kommer vara en nyckelperson som digitaliseringsledare i att styra utvecklingen utifrån våra kunders behov.

Vi söker en utvecklingsorienterad förvaltningsledare till vårt systemförvaltarteam som vill vara en nyckelperson i vårt arbete med att skapa bästa möjliga omsorg för brukare och kunder i Sollentuna. Tjänsten är placerad på avdelningen ekonomi och verksamhetsstöd på Vård- och omsorgskontoret med totalt 10 medarbetare. Avdelningens uppdrag är att skapa förutsättningar för en effektiv verksamhet med god intern styrning och kontroll och ger stöd i frågor om ekonomi, lokaler, säkerhet, IT-system och digitalisering.
Systemförvaltarteamet består av fyra medarbetare och ansvarar för att stödja kontorets arbetsprocesser med effektiva system och teknikstöd. I rollen som Förvaltningsledare arbetar du både taktiskt och operativt och du förväntas ha en god överblick över förvaltningsområdet och samordna kontorets systemförvaltning och utvecklingsarbete kopplat till system och välfärdsteknik. Ett viktigt fokusområde i rollen är att ha en överblick över kontorens samlade digitaliseringsprojekt där du som digitaliseringsledare driver innovation och utvecklingsprojekt inom ett eller flera kontor.

Vi erbjuder dig
En spännande och dynamisk arbetsplats där du jobbar nära våra kunder och är med och gör skillnad på riktigt.
En spännande roll som innefattar att leda vårt digitaliseringsarbete.
Ett hållbart arbetsliv där du kan kombinera arbete med familj och fritid. För oss är det viktigt att våra medarbetare har balans i sitt arbetsliv.
En arbetsplats där du som medarbetare får utvecklas i din roll och där vi tar till vara på våra medarbetares kompetenser.
En hybrid arbetsplats med möjlighet till flextid, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Ansvarsområden
I rollen som Förvaltningsledare ingår:

• Samordna processer för teamet ex systemförvaltning eller utvecklingsaktiviteter inom ramen för förvaltningsplanen. Här ingår att realisera förbättringsförslag, önskemål och anpassningar.
• Planering och uppföljning av budget och aktiviteter för ett eller flera Förvaltningsobjekt.
• Ledning av Objektspecialister för ett eller flera Förvaltningsobjekt.
• Upprätta och underhålla förvaltningsplan, förvaltningsspecifikation, systemdokumentation samt
användardokumentation.
• Avvikelserapportering, här ingår att säkerställa att verksamheten har uppdaterade kontinuitetsplaner i händelse av driftstopp
• Säkerställa att information i systemen uppfyller GDPR och IT-säkerhet ur ett tekniskt perspektiv.
• Samverka, styra samt följa upp externa leverantörer.
• Samverkan med IT Förvaltningsledare på kommunledningskontoret.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Flera års erfarenhet av att arbeta med utveckling- och förvaltningsarbete inom systemförvaltning och systemutveckling utifrån ett verksamhetsperspektiv.
• Relevant akademisk högskoleutbildning inom datavetenskap och/eller systemvetenskap.
• Erfarenhet av att framgångsrikt driva projekt inom digitalisering och systemutveckling.
• God svenska i tal och skrift. Du kan självständigt sammanställa analyser, skriva rapporter och utredningar till ledning och politik.
• Du är bekväm med att kommunicera för större och mindre grupper.
• Kunskap om utvecklingsmetodik och projektmodeller.

Har du kunskap och erfarenhet av att arbetat med verksamhetssystem för inom vård och omsorg är det meriterande. Ett extra plus om du har kunskap om verksamhetssystemen Pulsen Combine, Phoniro. Önskvärt är även erfarenhet av processbaserat arbetssätt och agil metodik.

Som person ser vi att du har god samarbetsförmåga och är uthållig i dina arbetsuppgifter. Du är ansvarstagande och strukturerar själv ditt arbetssätt och driver dina processer framåt. Du är resultatorienterad och har förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar i ditt arbete.

Om företaget
Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun. I vårt arbete på vård- och omsorgskontoret utgår vi från senioren Leylas och tonåringen Elias behov, perspektiv och önskemål. 2019 blev kommunen utsedd till årets kvalitetskommun och nu arbetar vi för att Leyla, Elias och de andra omsorgstagarna i kommunen ska vara trygga och ge oss högsta betyg för det stöd och den service de får.
Vård- och omsorgskontoret består av cirka 80 medarbetare. Vårt uppdrag är att ansvara för äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Kontoret är en beställarorganisation och är uppdelat i fyra avdelningar.

Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201411629".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Ulrika Morell
ulrika.morell@randstad.se

Jobbnummer
7236745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: