Förvaltningsledare för digitala kanaler
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vill du göra skillnad? Nu söker enheten för digital utveckling en strukturerad och driven förvaltningsledare med uppdrag att ansvara för förvaltning och utveckling av kommunens webbplats, intranät, app för felanmälan samt telefonitjänst.
Om jobbet
Taby.se har drygt 1,6 miljoner besök årligen och är kommunens viktigaste kanal för kommunikation och självservice för invånare och företagare i Täby. Webbplatsen togs fram 2017 och utnämndes till Sveriges bästa kommunwebb 2018. Webbplatsen har vidareutvecklats sedan dess och i arbetet ligger att hela tiden anpassa och förbättra lösningen utifrån invånarnas behov. Den tekniska plattformen bygger på EPi-server genom tjänsten DXC och teknisk förvaltning och utveckling sker genom leverantör (i dagsläget Valtech), och innehållsarbetet sker genom en samlad webbredaktion på kommunikationsenheten.
I rollen som förvaltningsledare ansvarar du för att taby.se, kommunens intranät och app för felanmälan fungerar dagligen, och att nödvändiga förbättringar sker på kort och lång sikt. Du följer upp och driver på arbetet med kommunens leverantör och samarbetar med kommunikationsenheten för att vidareutveckla och förbättra lösningarna.
Under våren 2022 pågår förarbeten inför uppstart av utveckling av ett nytt intranät för kommunen för att underlätta den interna kommunikationen. Här blir din roll att hålla ihop den konceptuella och tekniska utvecklingen tillsammans med kommunikationsenheten och upphandlad leverantör så att lösningen blir så bra som möjligt utifrån ett användarperspektiv.
Som förvaltningsledare säkerställer du att målen i förvaltningsplanen nås genom att prioritera, planera och leda aktiviteter inom ramen för förvaltnings- och utvecklingsplan.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• Ta fram övergripande planering och uppföljning av aktiviteter samt budget för stora och små frågor, exempelvis releaseplaner, kommande behov av upphandlingar, etcetera.
• Vara föredragande i styrgrupp och bereda beslutsunderlag och information.
• Ansvara för information och kommunikation i förvaltningsorganisationen - exempelvis vid större förändringar, störningar, med mera.
I rollen ingår också ett övergripande ansvar på taktisk nivå för kommunens telefonileverans som i dagsläget levereras som tjänst av Tele2. På enheten finns Servicedesk och tekniska specialister för hantering av beställningar, felanmälan, abonnemang, telefoner, integrationer med mera. I uppdraget ingår att säkerställa tjänstenivåer mot leverantör och samordna insatser internt.
Enheten för it och digital utveckling som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.
Målet är att Täby kommuns verksamheter ska kunna erbjuda invånare och företagare service och tjänster i toppklass - detta ska utvecklas och förbättras med stöd av digitaliseringens möjligheter.
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för digital service, är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team med andra. Du har goda ledaregenskaper med förmåga att leda ett team mot gemensamt uppsatta mål och framgångar. Som person är du även ansvarstagande, noggrann, strukturerad och alltid beredd att ge det där lilla extra.
För att lyckas i rollen har du förmågan att lyssna in behov och vara en god dialogpartner -samverka med andra och tänka långsiktigt med användarnas behov i centrum.
Du har:
• Lägst 3-årig gymnasieutbildning
• Erfarenhet av systemförvaltning och utveckling av it-system och digitala lösningar
• Erfarenhet av utveckling och förvaltning av webblösningar och arbete med användarbeteenden
• Erfarenhet av kravställning mot leverantör (webbyrå eller liknande)
• Erfarenhet av att ta fram beslutsunderlag och genomföra planering på längre sikt
• Erfarenhet av att arbetsleda grupper inom exempelvis förvaltning eller projekt
• Kan utrycka dig väl på svenska i tal och skrift
Meriterande är tidigare arbete i kommun.
Vad kan Täby kommun erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig ett intressant och utvecklande arbete i en spännande organisation. På enheten för digital utveckling arbetar du tvärfunktionellt med dina kollegor för att skapa bästa möjliga resultat för invånare, företagare och medarbetare i kommunen med hjälp av it.
På enheten råder en öppen och trevlig stämning, där alla utifrån sitt ansvarsområde och kompetens bidrar till utvecklingen av kommunens it-leverans och digitaliseringen i kommunens verksamheter. Vi sitter i Täby kommuns nya, aktivitetsbaserade, kommunhus i Täby centrum och erbjuder goda möjligheter till hybridarbete.
Publiceringsdatum2022-03-03Kontaktuppgifter för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail:
maria.vonsterneck@jurek.se. Sista ansökningsdag är 2022-03-25. Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Kontakt Rekryteringskonsult
Maria Von Sterneck
0737-07 71 70 Jobbnummer 6400820
Observera att sista ansökningsdag har passerat.