Förvaltningsledare, betalningar, till nystartad avdelning

Statens Servicecenter / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla och effektivisera statens betalningstjänster?

På nystartade avdelningen för Produktledning och utveckling, verksamhetsområde Myndighetsservice, söker vi nu en Förvaltningsledare med placering i Östersund eller i Stockholm. Avdelningen ansvar för förvaltning av verksamhetssystem inom lön och ekonomi och för utveckling och effektivisering av löne- och ekonomitjänsterna. Vi är en nystartad enhet där du får möjlighet att vara med och påverka våra arbetsformer tillsammans med dina motiverade kollegor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
I din roll som Förvaltningsledare förvaltar och utvecklar du system och processer inom betalningar för att stödja tjänsteområdena redovisning, e-handel och lön. Du har en viktig roll i myndighetens kontinuerliga arbete för en säker betalningsprocess och arbetar med beredskapsfrågor, verksamhetens kontinuitetsplanering, och med att ta fram och testa reservrutiner.

Du kommer i ditt arbete att ha många kontakter med såväl banker som med andra myndigheter. Mot bakgrund av myndighetens omfattande uppdrag är frågorna ofta utmanande och komplexa och ställer stora krav på din analysförmåga och förståelse av verksamheten. Statens servicecenter hanterar idag löneutbetalningar för 125 myndigheter och leverantörsbetalningar för 110 myndigheter och har i uppdrag att fortsätta att utöka och utveckla verksamheten.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har:
• Du har arbetat som Förvaltningsledare eller i en annan ledande roll och har minst två års erfarenhet av ledarskap
• Du har högskoleexamen inom ekonomi eller systemvetenskap, alternativt annan likvärdig utbildning
• Du har arbetslivserfarenhet från betalningsområdet och kunskap om betalningsflöden inom offentlig verksamhet eller inom bankområdet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• God analysförmåga, att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar
* Att skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Att arbeta bra med andra människor och att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att vara mål- och resultatinriktad. Skapa engagemang för målen och arbetsuppgifterna
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift

Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av:
• Cash management
• Administrativa system såsom Visma Proceedo, Unit4 ERP, Heroma eller Primula
• Avtals- och leverantörsuppföljning
• Upphandlingsarbete inom lagen om offentlig upphandling (LOU)

Publiceringsdatum
2023-04-04

Övrig information
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Placeringsort Östersund alternativt Stockholm, efter överenskommelse.
Vi tillämpar sex månaders provanställningstid.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 26 april, 2023. Intervjuer planeras att påbörjas under vecka 18.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Håkan Alenius, Facklig kontaktperson, SEKO
026-65 65 82

Jobbnummer
7625587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: