Förvaltningsledare
Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor / Datajobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor i Skövde Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, arbetsgivarfrågor, kansliverksamhet samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Det finns drygt 100 medarbetare i sektorn.
Publiceringsdatum2017-09-25ArbetsuppgifterSom förvaltningsledare kommer du att arbeta med att leda och styra förvaltningen av kommunens personalobjekt. Du ansvarar för att arbeta fram förvaltningsplan för objektet och utifrån den planera och följa upp beställda förvaltningsuppdrag. Du kommer exempelvis att fånga behov i verksamheten som kan omsättas till krav på tekniska lösningar, hantera ändringsförslag, ta fram kostnads-och nyttoanalyser samt ansvara för kontakten med leverantören. I arbetet ingår också omvärldsbevakning och ansvar för att användardokumentation är uppdaterad och korrekt.
I din roll har du, förutom ett forum för förvaltningsledare i kommunen, nära kontakt med kundansvarig IT för objektet samt objektspecialister som stöttar dig i ditt uppdrag.
Då vi håller på att föra in PM3 som förvaltningsmodell kommer du att få bidra till att utveckla arbetssätt och förvaltningsledarrollen.
I ditt uppdrag kommer du att:
• skapa en årlig förvaltningsplan för vidmakthållande, vidareutveckling och budget
• planera, koordinera, prioritera och följa upp arbetet för personalobjektet utifrån förvaltningsplanen
• arbeta fram beslutsunderlag och vara föredragande i styrgruppen
KvalifikationerDu har en examen inom systemvetenskap från högskola/universitet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du ska även ha minst 3 års dokumenterad erfarenhet av förvaltningsledning eller projektledning inom IT.
Vi önskar att du är/har:
• Målinriktad, strukturerad och leveransfokuserad
• God förmåga att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer.
• Analytisk förmåga med möjlighet att sätta sig in i komplexa sammanhang
• Förmåga att fatta beslut och leda förändringsarbete
Meriterande är kunskap om och erfarenhet av arbete med förvaltningsledning enligt PM3 och verksamhetsutveckling.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-05
Ange följande referens när du ansöker: A714271
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Myrman
sofia.myrman@skovde.se 0500-49 82 42
Fredrik Edholm
fredrik.edholm@skovde.se 0500-498510
FöretagSkövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor
AdressSkövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE
KontorsadressFredsgatan 4 SKÖVDE
Jobbnummer 3715700
Observera att sista ansökningsdag har passerat.