Förvaltningsekonom till Omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen / Företagsekonomjobb / Sandviken
2012-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningsekonom till Omsorgsförvaltningen" (publicerad 2012-12-18) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen i Sandviken

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Politiskt beslut har fattats om att inrätta en ny förvaltning, där handikapp- och äldreomsorg bildar ny gemensam omsorgsförvaltning under 2012 och ny nämnd 2013.
Omsorgsförvaltningen kommer att omsätta ca 650 mkr och ca ca 1200 tjänster under 2012. Under 2013 kommer hemsjukvården att ingå i den nya förvaltningen.

Publiceringsdatum
2012-07-06

Arbetsuppgifter
Som förvaltningsekonom rapporterar du till den administrativa chefen inom Omsorgsförvaltningen. Din roll är att ge stöd och ekonomisk kompetens till nämnd och förvaltning.
Huvudsakliga arbetsområden är att arbeta med budget, resursfördelningsystem, utfallsprognoser, delårsbokslut och årsredovisning. Du utför även ekonomiska utredningar och analyser, informerar och utbildar i ekonomi, utvecklar ekonomistyrningen, ekonomiadministrativa rutiner och system samt medverkar vid kvalitetssäkring av nyckeltal som syftar till att knyta samman pedagogiska och ekonomiska resultat. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå. Du har god analytisk förmåga, kan se helheter och är bra på att kommunicera i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Eftersom du i ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, utvecklingsinriktad, positiv, lyhörd och har en utpräglad servicekänsla. Du har förmåga att skapa förtroende, har lätt för att samarbeta och har god pedagogisk förmåga. Att arbeta självständigt och vara flexibilel är för dig en självklarhet. Erfarenhet av ekonomi inom offentlig verksamhet är ett krav. Erfarenhet av vård- och omsorg är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-20
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social-och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Ange följande referens när du ansöker: 46-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Jonsson, 026-24 13 77, karin.jonsson@sandviken.se
Maria Lindkvist, 026-24 18 01, maria.lindkvist@sandviken.se

Facklig kontakt
Maria Lindborg, 026-24 14 55, maria.lindborg@sandviken.se
Jenny Holm, 026-24 11 77, jenny.holm@sandviken.se
Anders Johansson, 026-24 11 11, anders.johansson@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken

Jobbnummer
1290301

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Äldreomsorgsförvaltningen: