Förvaltningsekonom

Avesta kommun, Omsorgsförvaltning / Företagsekonomjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Omsorgsförvaltning i Avesta

Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang.
År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

Vill du anta utmaningen och vara med och bygga det nya Avesta så är det dags att kliva på nu för nu växlar vi upp.

Besök gärna kommunens hemsida www.avesta.se . Omsorgsförvaltningen har närmare 800 anställda och en budget som omsluter ca 390 milj. kr.

Publiceringsdatum
2014-03-08

Arbetsuppgifter
Vi söker en kvalificerad förvaltningsekonom till omsorgsstyrelsen. Omsorgsstyrelsen ansvarar för äldreomsorg, hemsjukvård, individ och familjeomsorg samt omsorg om funktionshindrade. Din befattning är centralt placerad och ditt arbetsområde täcker hela förvaltningen. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Då arbetsuppgifterna är mångsidiga är det viktigt att kunna arbeta självständigt och strukturerat. Dina arbetsuppgifter är att bland annat att, under förvaltningschefens ledning, ansvara för omsorgsförvaltningens budgetprocess, budgetuppföljning, bokslut, löpande statistik och kalkylering. Du ska lämna stöd och service till organisationens verksamhetsansvariga och arbeta både strategiskt och operativt. Du ska vid behov utföra kvalificerade ekonomiska utredningar och på ett pedagogiskt sätt återkoppla och förklara ekonomi till omsorgsstyrelsen.

Kvalifikationer
Du är en ekonom med god analytisk förmåga, som trivs att arbeta med både siffror och människor. Du har lägst högskoleexamen inom ekonomi, gärna med förvaltnings-ekonomisk inriktning eller motsvarande. Erfarenhet och god kompetens att arbeta i IT-baserade kalkyleringsprogram samt god vana att arbeta i ekonomisystem är ett krav. Erfarenhet från offentlig förvaltning och gärna från utredningsarbete är meriterande. Då tjänsten innebär kontakter med chefer och förtroendevalda på olika nivåer är viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Det är av stor vikt att du är noggrann, strukturerad, utvecklingsinriktad, positiv och har en utpräglad servicekänsla. Du har god samarbetsförmåga och planeringsförmåga. Du förväntas hantera ojämn arbetsbelastning på ett bra sätt då arbetet periodvis innebär hög arbetsbelastning med deadlines enligt centrala anvisningar för att kommunens styrprocess ska fungera.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Arbetstid: Fötroendearbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-08-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-28
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A378981
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Johansson, Förvaltningschef 0226-64 53 11

Facklig kontakt
Roland Lindén, SSR 0226-64 57 97
Eva Thomson, Vision 0226-64 50 37

Företag
Avesta kommun, Omsorgsförvaltning

Adress
Avesta kommun, Omsorgsförvaltning
77481 Avesta

Jobbnummer
1802140

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Omsorgsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Omsorgsförvaltning: