Förvaltningscontroller

Ab Helsingborgshem / Företagsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ab Helsingborgshem i Helsingborg

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med drygt 12 400 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden skall växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov.

Vi är ca 130 anställda som alla tar avstamp i en gemensam värdegrund. Förmågan att samarbeta, stå för en öppen dialog, agera affärsmässigt och ta ansvar för både vår egen, våra medmänniskors och samhällets välmående, ingår i den gemensamma värdegrunden.

FÖRVALTNINGSCONTROLLER

Som förvaltningscontroller kommer du att vara en del av Förvaltningsavdelningen på AB Helsingborgshem. Vi är idag ca 80 medarbetare. Avdelningen ansvarar för förvaltningen av samtliga fastigheter inom företaget. Du ingår också i företagets controllergrupp där utveckling av prognos- och budgetarbete sker.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ansvarar för att ta fram månads- och kvartalsrapporter med tillhörande nyckeltal.
• Tillsammans med förvaltningscheferna i respektive stadsdel ansvara för att rapportera ekonomiuppföljning till förvaltningschefer och vid behov presentera på sektionsmöte.
• Ansvarig för analys, ekonomisk uppföljning och prognos i IT-stöder Mercur.
• Utföra enklare investeringsbedömningar
• Kunskap om och förståelse för analys av driftnetto, direkt och totalavkastning på fastigheter
• Övergripande ansvar för fakturahantering inom Förvaltningsavdelningen
• Ansvarig för att konteringar blir korrekta, att förvaltningspersonalen är informerade och utbildad på området. Samt att ansvara för sista check och beslutsattest
• Bistå vid uppföljning av avdelningens och sektionernas avtal tillsammans med förvaltningssamordnare och företagets upphandlare. Analys och underlag inför nya upphandlingar.
• Vara behjälplig med uppföljning av pågående projekt tillsammans med projektledare inom avdelningen.

Profil, utbildning och erfarenhet

Du har initiativförmåga och kan arbeta självständigt. Du har förmåga att vägleda personal i den dagliga verksamheten. Du har goda administrativa kunskaper och gillar att analysera. Du tycker om att ha människor omkring dig, kan samarbeta med andra och organisera arbetet för att nå uppsatta mål. Att du har förmåga till helhetssyn och utveckling ur ett ekonomiskt perspektiv är viktigt.

Du har högskoleexamen med controllerinriktning eller motsvarande och minst 2 års erfarenhet från liknande uppgifter. Kunskap och erfarenhet från branschen är meriterande.

Publiceringsdatum
2012-01-04

Så ansöker du
Du söker tjänsten genom att skicka din ansökan och CV till info@helsingborgshem.se . Vi arbetar med ett löpande urval och behöver din ansökan snarast möjligt, dock senast 2012-01-22. Om du har frågor om tjänsten kontakta fastighetschef Jesper Månsson på 042-20 80 40 eller HR konsult Petra Axelsson, 042-20 80 11.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: Förvaltningscontroller
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@helsingborgshem.se

Kontakt
Petra Axelsson, HR-konsult, 042 20 80 11, info@helsingborgshem.se
Jesper Månsson, Fastighetschef, 042 20 80 40, info@helsingborgshem.se

Företag
AB HELSINGBORGSHEM

Adress
AB HELSINGBORGSHEM
BOX 3055
25003 HELSINGBORG

Kontorsadress
DROTTNINGGATAN 136 B
HELSINGBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 042-208000
E-postadress: info@helsingborgshem.se

Jobbnummer
1121284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ab Helsingborgshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ab Helsingborgshem: