Förvaltningschef till Psykiatrin Halland
Experis Sverige / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Halmstad,
Laholm,
Falkenberg,
Ängelholm,
Höganäs eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Psykiatrin i Halland är Region Hallands förvaltning för all offentlig specialistpsykiatri i Halland samlad i en förvaltning med egen nämnd. Psykiatrin har cirka 650 medarbetare och en omslutning på c a 500 Mkr. Förvaltningen är uppdelad i tre verksamhetsområden, Vuxenpsykiatrin i söder, Vuxenpsykiatrin i norr samt BUP Halland. Vi bedriver öppenvård i alla sex kommunerna samt heldygnsvård i Halmstad och Varberg. Psykiatrin leds av en förvaltningschef, tre verksamhetschefer, chefläkare samt avdelningschefer.
Vårt valspråk är: "Psykiatrin Halland - i ständig förbättring" - var med om ett spännande och utmanande arbete med att fortsätta att utveckla psykiatrin!
Publiceringsdatum2011-12-05Dina arbetsuppgifterFörvaltningschefen ska leda förvaltningen och har det övergripande ansvaret för förvaltningens verksamhet så som planering, utveckling, måluppfyllelse och kvalitetssäkring utifrån en omvärldsbevakning i förhållande till uppdraget.
Du sätter fokus på att vidareutveckla organisationen och skapa en konkurrenskraftig vårdorganisation tillsammans med den övriga förvaltningsledningen.
Förvaltningschefen ska bistå och stödja nämndens arbete, får sitt verksamhetsuppdraget av nämnden och ska genomföra nämndens mål, inriktning och beslut.
Skapa bra produktivitet med en hög grad av patientmöten som utförs kvalitativt, möta invånarna med bra service, även samarbeta med och möta närsjukvård, specialistvård kommunerna mer.
Du är anställd av Regionsstyrelsen och underställd Regiondirektören.
Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning samt aktuell kunskap och erfarenhet av psykiatrisk verksamhet. Du skall ha en dokumenterad erfarenhet av framgångsrikt ledarskap i en komplex och tvärprofessionell verksamhet inom hälso- och sjukvård. Du skall även vara skicklig på att vara chef över chefer samt vara kunnig i ekonomistyrning och uppföljning.
Vi söker dig som har en genomtänkt vision om vad som kännetecknar god psykiatri. Du skall vara en tydlig och synlig ledare som genom öppenhet och dialog, såväl internt som externt, kan fortsätta att driva det långsiktiga utvecklingsarbetet. Du skall vara en ledare, som med skicklighet, uthållighet och pedagogisk förmåga, kan skapa en konkurrenskraftig vårdorganisation tillsammans med den övriga förvaltningsledningen.
Du har erfarenhet från arbete i en koncernstruktur eller politisk styrd verksamhet.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Region Halland med Experis, ett företag inom ManpowerGroup. Tjänsten söker du via
www.experis.se.Vill du ha ytterligare information kan du kontakta rekryteringskonsult på Experis, Angela Ekelöf tel. 0340-664271, eller maila en intresseanmälan till
angela.ekelof@se.experis.comUrval sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast 15 december.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngela Ekelöf, 0340-66 42 71
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1097980
Observera att sista ansökningsdag har passerat.