Förvaltningschef socialförvaltning / Socialchef
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. En barnrik kommun med närhet till landsbygd, vatten, fjäll, skog och stad. Befolkningen ökar för varje år tack vare att människor både flyttar hit och stannar kvar.
Krokoms kommun har ungefär 1250 medarbetare, varav 450 i socialförvaltningen. Förvaltningen är organiserad i fyra verksamhetsområden; individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, stöd- och service samt legitimerad personal. Förvaltningschefen är underställd kommunchefen och ingår i kommunchefens ledningsgrupp, vilket innebär att delta i det strategiska och långsiktiga arbetet för kommunens utveckling.
Av kommunens medarbetarundersökning framgår att medarbetarna upplever sina arbeten som meningsfulla. Medarbetare som känner meningsfullhet, arbetsglädje och stolthet leder till ökad attraktionskraft för kommunen som arbetsgivare. Att utveckla och förbättra arbetsvillkor och arbetsmiljö är ett ständigt pågående arbete.
En av kommunens utmaningar framöver är att kunna möta de behov som en ökande befolkning för med sig. Kommunen har både en stor andel barn och många äldre som under kommande år innebär ökade behov av utbildning, service och omsorg.
Publiceringsdatum2014-12-22Dina arbetsuppgifterFörvaltningschefen är den ytterst ansvariga tjänstepersonen i förvaltningen, vilket innebär att ha övergripande ansvar för att leda, utveckla och följa upp förvaltningens verksamhet i enlighet med uppsatta mål och politiskt fattade beslut. Verksamhetscheferna ingår i förvaltningschefens ledningsgrupp, som i sin tur har ett antal enhetschefer som utgör första linjens chefer.
Rollen innebär direkt personalansvar för verksamhetschefer och medarbetare i staben.
Förvaltningschefen ansvarar för att se till att kommunikationen mellan nämnd och förvaltning fungerar på ett bra sätt.
Ditt ledarskap ska bidra till att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete av god kvalitet gentemot kommuninvånarna.
Kravspecifikation
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har väldokumenterad erfarenhet från ledande befattningar och erfarenhet av att leda genom andra chefer och att skapa en organisationskultur som präglas av dialog, tillit och en god arbetsmiljö.
Du är förtrogen med att arbeta inom lagstyrd verksamhet och politiskt styrd organisation samt förvaltningens verksamhetsområde.
Som person stimuleras du av arbete med utveckling och förbättring. Du har helhetssyn och ett genuint intresse för de välfärdstjänster som utförs i förvaltningen.
Du är självständig, strukturerad och omdömesgill med god analytisk förmåga. Du har mycket god förmåga att samverka och skapa förtroendefulla relationer.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKROKOMS KOMMUN
AdressKROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM
KontorsadressOfferdalsvägen 8
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0640-161 00
Jobbnummer 2111308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.