Förvaltningschef LD Hjälpmedel

Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel / Administratörsjobb / Borlänge
2015-10-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningschef LD Hjälpmedel" (publicerad 2015-11-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel i Borlänge, Falun, Avesta, Mora eller i hela Sverige

Välkommen till Landstinget Dalarna! Vi erbjuder ett betydelsefullt arbete i en engagerad organisation som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration.

Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi som Dalarnas största arbetsgivare är en viktig del av utvecklingen i länet.
LD Hjälpmedels uppdrag är att genom hjälpmedel, habiliterings- och rehabiliteringsstöd, rådgivning, konsultation, information samt tolktjänst, bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionsnedsättning. Vi är cirka 160 medarbetare och våra verksamheter finns i huvudsak i Borlänge och Falun med filialer i Avesta, Ludvika och Mora. LD Hjälpmedel samarbetar med Landstingets primär- och specialistsjukvård, Dalarnas kommuner och medborgare, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, intresseorganisationer och privata aktörer.

Vår vision är: Vi vill ha ett samhälle för alla - tillsammans med våra kunder gör vi det omöjliga möjligt.

Organisatoriskt är LD Hjälpmedel uppdelat i två förvaltningar, varav den ena styrs av Landstingsstyrelsen och den andra av en gemensam nämnd där länets femton kommuner och Landstinget Dalarna samverkar.

Fackliga kontakter:
Saco
Pia Ohlsson
Tfn 023-49 02 08
076-837 57 02

Vårdförbundet
Kerstin Erlandsson
tfn 023-79 20 45

Kommunal
Mona Månsson
070-581 56 28

Ledarna
Gunilla Rosendal
Tfn 0240-49 53 09

Vision
Margaretha Nordman
070-551 89 99

Publiceringsdatum
2015-10-07

Arbetsuppgifter
Då vår nuvarande förvaltningschef ska gå i pension kan vi erbjuda ett utvecklande och utmanade uppdrag för en erfaren chef och ledare.

Förvaltningschefen för LD Hjälpmedel har det övergripande och strategiska ansvaret för hjälpmedelsverksamheten i Dalarna. Rollen innebär att vara högsta verkställande tjänsteman i förvaltningarna och ansvara inför, rapportera till och initiera dialog med Hjälpmedelsnämnden Dalarna, Landstingsstyrelsen och landstingsledningen. Förvaltningschefen har ansvar för att verksamheten bedrivs i enlighet med Hjälpmedelsnämndens och Landstingsstyrelsens formulerade mål och riktlinjer samt se till att givna budgetramar hålls.

Förvaltningschefen ingår i Landstinget Dalarnas ledningsgrupp och leder LD Hjälpmedels ledningsgrupp och chefsmöten. Arbetet innebär samverkan och nätverkande med olika interna och externa verksamheter och organisationer.
I befattningen ingår direkt personalansvar över en stab som i dagsläget består av sju personer.

Placeringsort för närvarande i Borlänge. Resor i tjänsten förekommer.
Chefsuppdrag inom Landstinget Dalarna tidsbegränsade förordnande på fyra år med möjlighet till förlängning. Tillsvidareanställning erhålls i en för grundkompetensen relevant befattning.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Du har en akademisk examen inom relevant område och gedigen erfarenhet som chef och ledare på högre nivå, med goda referenser från tidigare chefsuppdrag med personalansvar.
Uppdraget kräver förtrogenhet med mål-, resultat- och resursstyrning samt styrmodeller och metoder för uppföljning och utvärdering. Du har intresse och kunnighet inom områdena människa/teknik och rehabilitering.

B-körkort är ett krav.

Meriterande:
Erfarenhet av att leda en politiskt styrd organisation, i synnerhet inom hälso- och sjukvård eller hjälpmedelsområdet är meriterande.

Kontakter/nätverk inom Landstinget Dalarna och/eller Dalarnas kommuner samt
nationella kontakter/nätverk inom hjälpmedelsområdet är fördelar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är analytisk, målinriktad, en tydlig kommunikatör, har förmåga att tänka i nya banor och är inte rädd att utmana traditioner.

ÖVRIGT
Landstinget Dalarna verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Se info om anställningen under Arbetsbeskrivning. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-04
Ange följande referens när du ansöker: 588/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Stikå Mjöberg, Landstingsdirektör 070-686 38 20
Arne Thureson, Förvaltningschef 0243-497856 070-6695919 arne.thureson@ltdalarna.se

Facklig kontakt
Facliga kontaktuppgifter, Se under Arbetsplatsbeskrivning

Företag
Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel

Adress
Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel
Box 946
78129 Borlänge

Kontorsadress
78129

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2467063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Dalarna, LD Hjälpmedel: