Förvaltningsassistent till SFV Karlsborg
Statens Fastighetsverk / Kontorsjobb / Karlsborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Karlsborg,
Tibro,
Vadstena,
Hjo,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Fastighetsverk i Karlsborg,
Örebro,
Flen,
Hallstahammar,
Surahammar eller i
hela Sverige Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter - däribland slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.
Fastighetsområdet SFV Karlsborg förvaltar bland annat byggnader och anläggningar så som Karlsborgs fästning, Vadstena slott, Linköpings slott, residensen i Jönköping, Mariestad och Karlstad samt bostäder och lokaler. Därtill tillkommer div anläggningar framförallt inom Karlsborgs fästning så som gatunät, VA-nät, el-nät, gatubelysning, fjärrvärmekulvertar, bryggor, vallar, murar, parker. Inom Karlsborgs fästning och Vadstena klosterområde har vi också ca 130 bostadslägenheter. Samtliga områden har köpt drift. Besöksmålsarbete och -utveckling bedrivs på flertalet av våra anläggningar. Kontoret är placerat i Karlsborg och består av nio medarbetare, fastighetschef, fem tekniska förvaltare, en fastighetsförvaltare, en redovisningsekonom samt en förvaltningsassistent.
Din roll
Som förvaltningsassisten ansvarar du för kontorets administration och kundmottagning. Du är ett stöd till de tekniska förvaltarna vad gäller administration i byggprojekt och driftåtgärder. Tillsammans med fastighetsförvaltaren jobbar du med ärenden rörande in- och utflyttning i våra lägenheter samt nyckelhantering och intresseanmälan. Du medverkar i fastighetsområdets besöksmålsutveckling och är delaktig i uthyrning av våra anläggningar för olika evenemang. Du kommer även vara ett stöd i fakturahantering och föra protokoll vid olika sammanträden.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Uthyrning av bostäder samt mindre lokaler. Intresseanmälningar, visning, kontraktsskrivning, utflyttningsbesiktning
• Hyresadministration och felanmälan
• Planera och beställa underhåll av bostadslägenheter
• Tillfälliga upplåtelser/ uthyrningar
• Kundmottagning och kontorsservice
• Arkiv och diarieföring
Din profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och ser gärna att du antigen har relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet av administration och kundmottagning. Du har mycket god administrativ kompetens och god datavana med kunskap i Office paketet. Du har B-körkort
Vi ser gärna att du har erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen. Har du arbetat tidigare med hyresavtal, hyreslagen ser vi det som meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du serviceinriktad och tydlig i din kommunikation med kunderna. Du har god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt, strukturerat och har förmågan att utveckla arbetssättet inom ditt område. Du har lätt för att skapa förtroende och relationer med kunder, leverantörer och kollegor.
Befattningen är säkerhetsklassad vilket kräver svenskt medborgarskap.
Sista ansökningsdag är 24 september 2018 och vi ser fram emot din ansökan och CV.
Välkommen till oss!
Information
SFV tillämpar normalt 6 månaders provanställning.
Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, tel. 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på
www.sfv.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-08-27ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Jarlhed, Fastighetschef 010-478 74 64
FöretagStatens fastighetsverk
AdressStatens fastighetsverk
Södra Tyghusgatan 1, 546 30 KARLSBORG
54630 Karlsborg
KontorsadressSödra Tyghusgatan 1, 546 30 KARLSBORG
Jobbnummer 4310579
Observera att sista ansökningsdag har passerat.