Förvaltningsassistent till Kungsleden

KFX HR-partner Stockholm AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Om tjänsten
För Kungsledens räkning söker vi nu dig som arbetat med ekonomi och administration inom fastighetsbranschen. Detta är tjänsten för dig som värdesätter en stark företagskultur och söker en varierande roll på ett kreativt och dynamiskt bolag.

Tjänsten har placering på huvudkontoret på Kungsholmen och i din roll har du även kontoren i Tyresö och Västberga som bas.

Om företaget
Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som tillhandahåller attraktiva och hållbara lokaler som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner.
En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Som en långsiktig fastighetsägare arbetar vi för att bygga och utveckla relationer till våra kunder samtidigt som vi strävar efter att vara en tongivande aktör i samhället där vi finns. Med ambitionen att figurera som en del av våra kunders utvecklingsresa kan vi kontinuerligt erbjuda lokallösningar utifrån kundens rådande behov. På så sätt skapar vi en långsiktig och hållbar verksamhet.

Arbetsuppgifter
Som fastighetsassistent på Kungsleden arbetar du i en roll med fokus på ekonomi, administration och support till förvaltning och uthyrning. Du har din bas på huvudkontoret i Stockholm men spenderar 1-3 dagar på kontoren i Tyresö och Västberga.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
• Administration i Fastnet - framtagande av avtalsutkast, avisering, moms och fastighetsskatt
• Kontakt gentemot Newsec gällande ekonomifrågor
• Ansvara för garage-, parkerings- och förrådsavtal
• Hantering av inkasso, avstämningar och bokföringsorder
• Behjälplig vid värdering samt köp och sälj av fastigheter samt budgetering.
• Kundfakturering
• Bevaka och uppdatera resp. fastighets momsstatus
• Registrering och uppdatering av kontaktpersoner i Fastnet/CRM.
• Administration av avräkningar media
• Bevaka att depositioner och bankgarantier kommer in
• Kontakt med hyresgäster och leverantörer
• Administration vid kundevent/utskick
• Administrativt stöd till Förvaltare, Tekniska förvaltare och MO chefer

Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för denna tjänst har du:
• Ca 5 års erfarenhet av ekonomi- och administrativt arbete inom fastighetsbranschen
• Mycket god kunskap och erfarenhet av att arbeta i FastNet eller liknande fastighetssystem
• Ekonomiutbildning från antingen gymnasium, universitet eller yrkeshögskola
• Mycket goda kunskaper i det svenska språket

Kungsleden är en värdestyrd organisation där det är viktigt att samtliga anställda lever upp till deras värdegrund - Professionalism, Omtanke och Glädje. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper och inställning. För att axla denna roll på bästa sätt tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och en person som tycker om att skapa ordning i ditt arbete. Att ha en lösningsorienterad och prestigelös inställning kommer naturligt för dig och du har även god samarbetsförmåga såväl internt som med externa parter. Vidare är du självgående i ditt arbete, kan växla mellan arbetsuppgifter och behåller lugn i stressiga perioder.

Stämningen på Kungsleden präglas av humor och glädje, vi tror även därför att du är en person som tycker om att bidra till ett gott arbetsklimat!

Övrigt
I denna rekrytering samarbetar Kungsleden med KFX HR-partner. Samtliga frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare på KFX HR-partner, Clara Backlund. Kontakta mig på 08-663 99 00 eller maila rekrytering.stockholm@kfx.se och specificera i mailet vilken tjänst du har frågor kring. Vi tar ej emot ansökningar via mail/telefon och hänvisar dig till att söka tjänsten direkt via vår hemsida!

Välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-13

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 3626
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Clara Backlund

Företag
KFX HR-partner Stockholm AB

Adress
KFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38

Jobbnummer
4612310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB: