Förvaltningsassistent / Bovärd
Diakonistiftelsen Samariterhemmet / Kontorsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Diakonistiftelsen Samariterhemmet i Uppsala Diakonistiftelsen Samariterhemmets kärnverksamhet är att genom olika typer av vård och omsorgsinsatser hjälpa människor som av olika skäl hamnat i utsatta livssituationer. Stiftelsen äger fastigheter i två kvarter i centrala Uppsala med bostäder och lokaler som delvis hyrs ut externt och delvis används i den egna verksamheten. Samariterhemmet är en idéburen stiftelse som arbetar utifrån Svenska kyrkans värdegrund.
Vi söker nu en självgående förvaltningsassistent som även ska ha en funktion som bovärd. Du kommer att ha en roll med ett varierat innehåll med många kontaktytor både intern och externt. Din huvuduppgift blir att hantera de olika administrativa uppgifter som förekommer inom en fastighetsförvaltning med ett särskilt ansvar för vårt fastighetssystem. Du ska också vara kontaktperson för våra bostadshyresgäster och se till att deras frågor och önskemål hanteras. Som förvaltningsassistent hos Samariterhemmet ska du bland annat: . Vara våra bostadshyresgästers kontaktperson i olika frågor kring boendet . Administrera in- och avflyttningar, kontraktsskrivning, nyckelutlämning mm . Skriva bostadshyresavtal . Arkivera och hålla ordning på hyresavtal och andra handlingar och original samt svara för digital arkivering och ordning i allmänhet . Delta vid kommande införande av ett nytt hyressystem . Ansvara för att hyressystemet är uppdaterat, att hyresaviseringar sänds ut i rätt tid och att hyresinbetalningarna bokförs . Ta fram olika typer av analyser och rapporter . Delta i budget- och prognosarbete . Administrera service- och felanmälningar . Fakturahantering
Vi vill att du som söker har minst något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med fastighetsadministration. Det är viktigt att du är prestigelös och ser positivt på att få ta itu med varierande uppgifter och att du kan fatta egna beslut med gott omdöme. Att ha ett bra kundbemötande, en serviceinriktad läggning och att vara ansvarstagande och ordningsam är andra viktiga egenskaper för denna roll.
Publiceringsdatum2017-06-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
FöretagDiakonistiftelsen Samariterhemmet
AdressDiakonistiftelsen Samariterhemmet
Dragarbrunnsgatan 70A
75320 UPPSALA
KontorsadressDragarbrunnsgatan 70A
Jobbnummer 3568454
Observera att sista ansökningsdag har passerat.