Förvaltningsassistent

Serneke Group Ab (publ) / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Serneke Group Ab (publ) i Göteborg, Kungälv, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Care of Serneke AB är en del av Serneke Invest och är Sernekes interna förvaltningsbolag för nyproducerade bostäder. Nu söker vi dig som verkligen trivs och kommer till din rätta i en administrativ roll, som kan bidra med struktur, initiativrikedom och har ett gott öga för detaljer. Har du tidigare arbetat med kundservice och har ett gediget tekniskt intresse? Sök tjänsten redan idag!

Om Rollen

Rollen som Förvaltningsassistent ger dig mycket frihet att på daglig basis planera ditt arbete och ta stort eget ansvar. Du är en del av ett erfaret och rutinerat team som på individnivå bidrar med olika styrkor inom teamet. Som Förvaltningsassistent innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera kundärenden i våra kommunikationskanaler, mejl, app och över telefon. Du administrerar och utvecklar även Care of Sernekes boendeapp.

Inom området kundservice agerar vi "single point of contact" till bostadskunden efter inflytt. I varje kunddialog är du lyhörd för kundens behov och jobbar aktivt för att hitta den bästa lösningen för kunden. Du svarar på kundens frågor, tar hand om felanmälningar och hanterar garantiärenden. Inkomna ärenden hanteras i vårt ärendehanteringssystem och du håller under hela processen i kontakten med kunden, återkopplar och säkerställer leveransen. Ärendena kan röra allt ifrån skadeanmälan på ett trasigt kylskåp till frågor om garantiärenden. En del frågor kan du svara på direkt och i andra fall tar du emot information, upprättar ett ärende och skickar det till Sernekes eftermarknad, vilka du har en god dialog med, som tar över och hjälper kunden vidare på plats.

Du arbetar även med uthyrning av bostäder, vilket innefattar visningar, hantera avtal, ansvara för kunddialogen och ha hand om hyresgästärenden. Dessutom deltar du vid inflyttning, driftgenomgångar och hjälper de boende att svara på frågor kopplade till förvaltningen.

Vid behov är du också behjälplig med avtalsadministration till vår Kommersiella Uthyrare.

Publiceringsdatum
2022-05-19

Dina arbetsuppgifter
• Arbeta aktivt med att förbättra kvalitet och kundnöjdhet
• Hantera inkommande ärenden och frågor från privatkunder
• Daglig återkoppling till kund gällande status på ärenden
• Arbete i vårt CRM system
• Uthyrning av lägenheter
• Administration av avtal och Care of Sernekes boendeapp
• Publicera och följa upp marknadskampanjer

Arbetsuppgifter kan komma att variera utifrån önskemål och behov.

Din Profil

För att trivas i tjänsten behöver du vara en social och utåtriktad person med en stark känsla för service och trivas med telefon som arbetsredskap. Du tycker det är roligt med kundservice och vill ge den bästa servicen även vid pressade situationer och med högt tempo. Rätt person för tjänsten drivs av resultat och tycker om att jobba mot uppsatta mål. Du besitter en självklar förmåga att sätta kunden i fokus och strävar målinriktat för att varje kontakt med kunden ska uppfattas som ett positivt och professionellt bemötande.

Sannolikt är en stor anledning till att du trivs så bra i administrativa roller din förmåga att organisera och strukturera ditt arbete; där din prioriteringsförmåga och öga för tidsplanering kommer väl till pass. Du är dessutom personen som driver på ditt arbete självständigt och hittar svar på frågor som uppstår. Du har dessutom lätt för att knyta kontakter internt och kommunicera med personer från olika avdelningar inom en verksamhet.

Du har antingen:

Arbetslivserfarenhet inom bygg- eller fastighetsbranschen

Studerat till exempelvis fastighetsförvaltare eller motsvarande

Vidare ser vi att du har:

Erfarenhet från kundservice eller motsvarande

Svenska och engelska obegränsat i tal och skrift

Har god datorvana och erfarenhet av arbete i något affärssystem

Har god kommunikationsförmåga

Övrig information

Start: Snarast, enligt överenskommelse

Placeringsort: Sernekes huvudkontor i Göteborg

Anställningsform: 100 %. Provanställning appliceras

Du rapporterar till verksamhetsansvarig för Care of Serneke, Josefina Johansson.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till verksamhetsansvarig för Care of Serneke, Josefina Johansson via josefina.johansson@serneke.se , 070-007 94 40 eller till rekryteringsspecialist Kajsa Larsson via kajsa.larsson@serneke.se , 070-083 16 45.

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är 10 juni 2022, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.

Om Serneke

Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som nästa generation byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.

Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SERNEKE Group AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serneke Group Ab (publ) (org.nr 556669-4153), http://www.serneke.se

Arbetsplats
Serneke

Kontakt
Kajsa Larsson
kajsa.larsson@serneke.se
070-0831645

Jobbnummer
6664743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Serneke Group Ab (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Serneke Group Ab (publ):