Förvaltningsassistent
Mora kommun, Socialförvaltningen / Kontorsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora kommun, Socialförvaltningen i Mora Mora i hjärtat av Dalarna! Kommunen har cirka 1600 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Vi söker en kollega som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter.
Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare med en budget på ca 490 miljoner. Organisationen är uppdelad i två avdelningar, Vård och omsorg samt Stöd och omsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2017-01-13ArbetsuppgifterEnheten är administrativt stöd till hela förvaltningen och dess olika verksamheter. Till enheten hör receptionen som tar emot besökare till socialkontoret samt sköter telefoni-växeln inom förvaltningen.
Enheten ansvarar för ekonomiska uppgifter såsom fakturering, inköp och beställning, avstämningar, utbetalningar och ersättningar.
Enheten ger stöd till verksamheterna genom att ta fram statistik och uppföljningar. Inom enheten handlägges ärenden enligt SoL och LSS, t ex. sjuklöneersättningar, bistånd till begravning och dödsboutredningar samt avgiftsbeslut. Diarieföring samt arkivering tillhör administrativa enhetens ansvar samt administration inför utskott, beredning och nämndmöten. Till enheten hör även vaktmästare.
Förvaltningsassistentens uppdrag är att inom den administrativa enheten för förvaltningen utföra ekonomiska och administrativa uppgifter av varierande karaktär. Det innebär bl a fakturering och debitering, inköp och beställning.
KvalifikationerDu ska ha minst gymnasieutbildning gärna med inriktning ekonomi eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha kunskaper om lagstiftning som gäller inom verksamheten och kommunal lagstiftning (främst SoL).
Det är viktigt att du kan kommunicera väl, både i tal och skrift på svenska. Det är viktigt att du har ha goda datafärdigheter som är relevanta för befattningen.
Dina egenskaperVi söker dig som tar ansvar för verksamheten, sin egen och andras arbetssituation på ett positivt förhållningssätt. Det är viktigt att du är serviceinriktad och bemöter alla med respekt.
Om erforderliga beslut fattas kan det finnas möjlighet till utökning av sysselsättningsgraden med minst 25 % och då tillkommer andra arbetsuppgifter. Det är meriterande är om du har ekonomisk bakgrund och erfarenhet. Det är också en fördel om du har erfarenhet av de datasystem som används inom enheten som Proceedo och Aditro/Visma.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 50 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: A642526
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Lundin 0250 - 265 01
FöretagMora kommun, Socialförvaltningen
AdressMora kommun, Socialförvaltningen
Dalagatan 2
79280 Mora
KontorsadressDalagatan 2 79280 Mora
Jobbnummer 3261064
Observera att sista ansökningsdag har passerat.