Förvaltningsassistent

Kristianstads kommun / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
2014-05-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningsassistent" (publicerad 2016-03-04) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Förvaltningsassistent

MHK:2014:4

Miljö- och hälsoskyddskontor
Kristianstads kommun har 80 000 invånare, är till ytan en av Skånes största kommuner och bjuder en omväxlande natur med stor biologisk mångfald. Miljöprofilen är hög och den har resulterat i flera framgångsrika satsningar med bland annat ambitiösa lokala miljömål. Miljö- och hälsoskyddsnämndens verksamhet inriktas mot att skapa ett samhälle med en hållbar utveckling, bland annat genom en effektiv tillsyn på en mängd olika verksamheter.
På Miljö- och hälsoskyddskontoret arbetar 21 personer.

Vi söker dig som vill bidra till att administration på förvaltningen fungerar och utvecklas.

Publiceringsdatum
2014-05-30

Dina arbetsuppgifter
I arbete som Förvaltningsassistent utgör du en central funktion avseende förvaltningens och nämndens administration. Du kommer att arbeta i nära samarbete med nämndsekreteraren och förväntas ta ett delat ansvar för att verksamheten inom området fungerar tillfredställande.

Du kommer att ansvara för följande arbetsuppgifter:
• fakturahantering och övriga uppgifter som kan sammanföras med ekonomiadministration.
• diarieföring och arkivering.
• viss administration av personalfrågor för förvaltningens personal och nämnd.
• kontaktperson mellan förvaltningen och kommunens medborgarcenter.
• förvaltningens kontakt vid frågor som berör lokaler och skötsel av gemensamma utrymmen.
• administrativt stöd till handläggarna vid beredning av ärenden med utskick mm.

Kvalifikationer
Du ska ha minst gymnasieutbildning med inriktning på kontor, administration och ekonomi eller likvärdig utbildning. Vidare ska du ha några års erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet av ekonomi- personal- och ärendehanteringssystem är meriterande.

Som person ska du vara noggrann, ha god samarbets- och serviceförmåga samt ha ett flexibelt arbetssätt och god kommunikationsförmåga. Du bör ha ett intresse och förståelse för de olika ärendetyperna på förvaltningen. Arbetet kräver även att du kan arbeta självständigt och att du kan ha flera olika processer igång samtidigt. Stor vikt kommer att läggas på social kompetens.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 50 % med tillträde snarast.

För mer information, ta kontakt med
Tommy Danielsson, Förvaltningschef, 044-13 61 40

För facklig information, ta kontakt med
Jörgen Brådenmark, Vision, 044-13 54 03
Anna-Karin Åkesson, Naturvetarna, 044- 13 54 07

Sista ansökningsdatum
2014-06-11

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
1894111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: