Förvaltningsadministratör till Alecta Fastigheter

Newsec Property Asset Management Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Newsec Property Asset Management Sweden AB i Göteborg, Jönköping, Helsingborg, Malmö, Norrköping eller i hela Sverige

Alecta Fastigheter bygger nu ett långsiktigt och framtidsorienterat bolag, som redan från start är ett av Sveriges största fastighetsbolag.

Vår huvudmarknad är Sverige där vi skapar kluster av fastigheter med bland annat kontor, samhällsfastigheter, handel och hotell. Vi äger och förvaltar fastigheter till ett värde av 50 miljarder och vårt mål är att dubblera det under de kommande fem till sju åren. Bolaget ska växa genom både förvärv och utveckling, i kombination med aktiv förvaltning och ett stort kund- och hållbarhetsfokus.

Vårt fokus ligger på långsiktig utveckling av staden och platsen. Det är en stor och viktig utmaning vi tar oss an. För att lyckas möta våra högt uppsatta mål så bygger vi en stark, kunnig och öppen organisation som arbetar digitalt, hållbart och alltid med fokus på människan i livets alla skeden nu och i flera generationer framåt.

Vår drivkraft är att lyfta människor, verksamheter och städer samtidigt som vi har styrkan att genomföra verklig förändring. Går det att göra saker annorlunda, roligare och bättre? Låt oss testa! Vi kallar det lyftkraft; viljan att lyfta blicken, och kraften att bygga en bättre framtid.

Nu finns en spännande möjlighet för dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla Alecta Fastigheter i Göteborg. Som förvaltningsadministratör kommer du att ha en bred och varierande roll där du ansvarar för allt från avtal och löpande administration till det praktiska kring kontoret i Göteborg.

Några av de arbetsuppgifter som väntar:

• Administrativt stöd till Kund och fastighetschefer, tekniska fastighetsutvecklare och AO chef

• Administration i PM/Fastnet - behjälplig för framtagande av avtalsutkast, kontrollera avisering, kontrollera/stämma av momsstatus och fastighetsskatt

• Administration av avräkningar media

• Ansvara för garage-och parkeringsavtal

• Behjälplig vid värdering samt köp och sälj av fastigheter och budgetering.

• Samarbeta med ekonomiavdelningen/ekonomileverantören, bl. a bevaka inkasso, göra avstämningar, komma med förslag på förbättringar, lösa felaktigheter mm.

• Behjälplig med att skicka underlag gällande kundfakturering samt kontrollera att de blir betalda

• Registrering och uppdatering av kontaktpersoner i ett framtida CRM system.

• Behjälplig vid kundevent/utskick

• Kontakt med våra hyresgäster och leverantörer vid behov

• Ansvarar för det praktiska kring kontoret i Göteborg, kontakt med städ, beställa material mm

Nog om oss, vem är då du?
Vi ser framför oss en person med högt engagemang som hugger i och tar tag i det som behöver göras helt utan prestige. Du är en strukturerad ordningsmänniska och en duktig administratör som gillar system. Du är även noggrann, ansvarstagande och trivs med ett självständigt arbete där du är spindeln i nätet. Vidare har du lätt för att samarbeta med alla typer av människor och trivs i en samordnande roll.

Med dig i bagaget gissar vi att du har ungefär det här:

• Erfarenhet av att jobba med liknande roll

• Kunskaper inom fastighetsekonomi (förståelse för moms, taxering mm.)

• Goda kunskaper i PM/Fastnet eller liknande fastighetssystem

• God förmåga att utrycka sig i tal och skrift, både i svenska och engelska

• Höga skills och erfarenhet av att skapa struktur och ordning samt ha flera pågående uppgifter samtidigt

• Förmåga att koordinera, driva samt få saker gjorda

• Erfaren Excel användare

Vad vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande jobb i en självständig roll, i ett solitt och snabbväxande bolag. Vi bygger ett framtidsorienterat bolag där vi värdesätter våra medarbetare och erbjuder en arbetsplats att trivas på, där en tydlig värdegrund och fokus på hållbara lösningar genomsyrar hela verksamheten redan från start.

För oss är det viktigt att värna om varje individ. Vi formar därför just nu, varje dag en företagskultur där vi har kul! Vi ställer upp för varandra, samarbetar, har gemensamma mål och där det finns stora möjligheter till utveckling.

Vi värnar om en hälsosam balans mellan arbete och privatliv. Därför har vi generösa hälsorelaterade förmåner och tillhandahåller flexibla arbetsplatser. Vi vet nämligen om att det är människorna som är vår allra viktigaste tillgång och därför arbetar vi aktivt med att vara fastighetsbranschens mest attraktiva arbetsgivare.

Din ansökan
Vill du bli en viktig del i Alecta Fastigheter och vara med på resan att bygga ett stort framtidsorienterat och hållbart bolag? Välkommen att söka tjänsten. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16/3.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Newsec Property Asset Management Sweden AB (org.nr 556348-0283), http://newsec.se

Arbetsplats
Newsec i Sverige

Kontakt
Sanna Hagelin
sanna.hagelin@newsec.se
070-8196833

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Newsec Property Asset Management Sweden AB varit leverantör

Jobbnummer
7601248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Newsec Property Asset Management Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Newsec Property Asset Management Sweden AB: