Förvaltningsadministratör/Registrator

Sandvikens kommun, Samhällbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Samhällbyggnadsförvaltningen i Sandviken

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning har sitt säte i Sandvikens kommun. Här jobbar ett 70-tal medarbetare med såväl myndighetsutövning som samhällsservice för tre kommuners räkning; Hofors, Ockelbo och Sandviken. Förvaltningen är indelad i fyra enheter vilka samarbetar med varandra för att på bästa sätt uppnå storkommunens fördelar med minskad sårbarhet, ökad flexibilitet, högre kvalité, bättre effektivitet och rättssäkerhet. I förvaltningens administrativa enhet, Enhet för verksamhetsstöd, arbetar 10 personer som arbetar med förvaltningens samtliga administrativa arbetsuppgifter. Här finns även nämndsekreteraren, skolskjuts, bostadsanpassning och färdtjänst.

Publiceringsdatum
2016-06-01

Arbetsuppgifter
Arbetet som förvaltningsadministratör/registrator innebär att du gör bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, registrerar, påbörjar och avslutar ärenden (diarieföring). Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet.
I tjänsten ingår även arkivering (bl. a inscanning), rensning av akter, fakturering, kontering, expediering, kopiering/utskick samt varierande administrativa sysslor. Hantering av parkeringstillstånd kan förekomma.
För att trivas med tjänsten är det viktigt att du finner stor glädje av denna typ av arbetsuppgifter eftersom de utgör en stor del av arbetstiden. Dessutom ingår att ge medborgare service samt support och hjälp till tjänstemän på förvaltningens samtliga enheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har dokumenterad registratorutbildning, lämplig KY-utbildning eller annan administrativ utbildning samt erfarenhet, gärna flerårig, av registratorarbete/ärendehantering inom en kommunal myndighet. Du har en god datorvana och erfarenhet av att arbeta i ett modernt ärende- och dokumenthanteringssystem samt Officepaketet. Förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation och inom en offentlig förvaltning är önskvärt.
Arbetet kräver att du är strukturerad, kvalitetsmedveten, ansvarstagande och effektiv samt självgående. Vi ser också att du är en initiativtagande person med gott omdöme som har förmåga att förmedla information och kunskap till andra på ett tydligt sätt om bl.a. de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar.
Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Kunskaper i engelska är önskvärda. Du har förmåga att hantera arbetstoppar samt att prioritera i dina arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enl överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-20
Ange följande referens när du ansöker: 78-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Raul Johnson, Enhetschef 026-24 14 87 raul.johnson@sandviken.se

Facklig kontakt
Marianne Söderman, VISION 026-24 03 02 marianne.soderman@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Samhällbyggnadsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Samhällbyggnadsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
2882603

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Samhällbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Samhällbyggnadsförvaltningen: