Förvaltnings- och utvecklingsledare

Svenska Kraftnät / Elektronikjobb / Sundbyberg
2024-01-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltnings- och utvecklingsledare" (publicerad 2024-09-30) ⬅️


Visa alla elektronikjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

På division System arbetar vi på en övergripande nivå med att designa elmarknaden, utveckla och driva elsystemet. Vi är med och finner svaren på klimatomställningen och skapar välstånd för hela samhället. Vi är en nyckelspelare för att det svenska samhället ska kunna utvecklas och skapar förutsättning för att det ska fungera. Vi löser såväl dagens som morgondagens utmaningar. Vi ser till att Sverige har en lysande framtid.

Publiceringsdatum
2024-01-02

Om tjänsten
I tjänsten som Förvaltnings- och utvecklingsledare kommer du att tillhöra enheten Elmarknadsstöd på avdelning Beslutstöd och IT-beställningar. På uppdrag av verksamhetens beställare ansvarar avdelningen för att förvalta och utveckla IT-stöd och information. Du kommer att vara länken mellan systemdivisionen och IT. Vi driver även produktutveckling och automatisering av kärnverksamheten, vilket är av stor strategisk betydelse för Svenska kraftnäts utvecklingsresa och utgör en viktig del för att realisera våra mål. Enheten består idag av tio medarbetare med varierande bakgrund, ålder och kön. Gruppen innehar en bred kompetens och innefattar olika roller. För enheten är samarbete, ömsesidig stöttning och jämställdhet centrala principer som genomsyrar vårt dagliga arbete. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom förvaltning och utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen.

Tjänsten innefattar:

• Ansvar för någon av våra verksamhetsdomäner som innebär att leda, planera och starta i gång aktiviteter i din verksamhetsdomän som sker mot beslutad förvaltningsplan.
• IT-systemens budget och resursallokering samt ansvara för att följa upp och rapportera.
• Leda utvecklings- och förbättringsinitiativ inom både linje- och projektverksamhet. Du ansvarar även för resursallokering, uppföljning och rapportering för initiativen.

Om dig
Tjänsten innebär att du kommer ha många kontaktytor både internt och externt därav söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Du skapar goda relationer och kan kommunicera med andra på ett smidigt sätt. Ditt arbetssätt är strukturerat där du planerar, organiserar och kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då du kommer att leda utvecklingsinitiativ i verksamheten behöver du ha en god förmåga att utifrån ett helhetsperspektiv analysera information och identifiera samband. Som person är du lugn och stabil och kan bibehålla fokus under stressande situationer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du har en akademisk examen inom relevant område såsom teknik eller ekonomi. Du har även kunskap och erfarenhet av:

• Minst tre års erfarenhet av arbete i eller nära IT-systemförvaltning och/eller IT-systemdrift.
• Arbetat i en ledande roll i minst två år som projektledare, teamledare, förvaltningsledare eller likvärdigt.
• Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har certifiering och erfarenhet inom en eller flera av följande: pm3, ITIL, SCRUM, SAFe eller motsvarande. Det är även meriterande med erfarenhet av att utveckla leverantörsrelationer i en beställarroll, erfarenhet från elbranschen samt arbete i en förvaltningsledarroll.

Bra att veta

• Tjänsten är placerad i Sundbyberg
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid
• Resor inom Sverige kan förekomma i denna tjänst
• Sista ansökningsdag 29 januari 2024. Vi behandlar ansökningar efter avslutad annonsering
• Tjänsten är en tillsvidareanställning

Vid frågor kontakta gärna rekryterande tf. chef Madalena Afram, tel. 070-550 55 10, alternativt ansvarig rekryterare Linda Mattsson. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss lättast via e-post: fornamn.efternamn@svk.se







Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284), http://www.svk.se

Jobbnummer
8364341

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: