Förvaltaren I Sundbyberg Söker En It- Supportansvarig!

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Trivs du i en drivande och serviceinriktad roll? Har du även ett gediget intresse för service och IT? Just nu söker vi en IT-supportansvarig till oss på Förvaltaren.

Hos oss blir du en del av ett stabilt och långsiktigt fastighetsbolag där du får vara med och skapa mervärde för människorna, miljön och samhället i Sundbybergs stad. Vi erbjuder en arbetsmiljö med engagerade medarbetare, uppskattade ledare och en kultur som genomsyras av att vi gillar människor.

Publiceringsdatum
2022-08-25

Om tjänsten

På Förvaltaren är digitalisering ett prioriterat område och har vi höga ambitioner med vår IT-support. Som IT-supportansvarig kommer du att vara en nyckelperson i att säkerställa och upprätthålla vår goda support. Förvaltaren levererar även IT-tjänster till sina systerbolag och sitt moderbolag, Sundbybergs stadshus AB. I rollen ansvarar du för att säkerställa leverans av IT-support till bolagskoncernens ca 250 användare och arbetsleder de två IT-supportmedarbetarna.

Digitaliseringsenheten är en relativt liten enhet som består av nio kompetenta medarbetare. Det är bra sammanhållning och alla är medvetna om att deras arbete är en avgörande faktor för företagets framgång.

Arbetsuppgifter
Som IT-supportansvarig ansvarar du för såväl den dagliga som den långsiktiga planeringen av IT-supportens verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:

* supportera bolagskoncernens anställda inom ett brett spektrum av IT-frågor
* hantera supportärenden via telefon, e-post, ärendehanteringssystem och på plats
* hantera avancerad felsökning och problemlösning på klientnivå samt till viss del servernivå
* administrera bolagskoncernens klientplattform
* sköta nyinstallationer av nya klienter i bolagskoncernens IT-miljö
* samordna arbetsinsatserna, tidplanera och resursplanera IT-supporten, tillsammans med IT- och digitaliseringschef
* driva diverse projekt med verksamheten
* vid behov hantera upphandlingar tillsammans med upphandlingsenheten

I rollen ingår det att tillhandahålla support utanför ordinarie arbetstid (beredskap) efter överenskommelse med IT- och digitaliseringschef.

Vårt erbjudande

För oss är det viktigt att kunna kombinera karriär med ett privatliv där det finns utrymme för dina prioriteringar. Vi erbjuder därför en flexibel arbetsvardag med möjlighet att arbeta hemifrån och en uppskattad arbetstidsförkortning på sommarhalvåret.

På Förvaltaren blir du en del av en arbetsgemenskap med sunda värderingar och en mångfald av medarbetare som tillsammans skapar attraktiva och trygga bostadsområden där människor trivs och mår bra.

Att vi har stolta, nöjda och engagerade medarbetare som gärna rekommenderar Förvaltaren som arbetsgivare - det visar vår medarbetarundersökning år efter år. Vi har också uppskattade ledare och ett ledarskapsindex som ligger långt över Sverigesnittet.

Vi söker dig
För att söka tjänsten har du:

* erfarenhet av IT-teknisk drift och support av Windows 10
* goda kunskaper av hantering och felsökning av mobiltelefoner baserade på Android och IOS
* goda kunskaper av hela MS Office-paketet och/eller Office 365 samt support av detta
* goda kunskaper i Microsoft Active Directory

Meriterande är om du har erfarenhet av teamleader-roll eller motsvarande.

Dina personliga egenskaper
Vi ser att du som person är strukturerad och självgående. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt samt tar ansvar för din uppgift och driver dina processer. I rollen har du många kontaktytor både inom och utanför bolaget. Det är därför viktigt att du samarbetar bra med andra och är lyhörd inför deras behov. Det är även viktigt att du är kommunikativ och kan anpassa ditt sätt att förklara utifrån mottagaren. Att vara serviceinriktad är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och trivs med att hjälpa andra. Då det tidvis kan inkomna mycket ärenden är det viktigt att du som person kan behålla lugnet, prioritera ärendena och arbeta metodiskt.

Känner du igen dig i värdeord som "vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana och vi säger och gör saker vi kan stå för"? Då är Förvaltaren rätt plats för dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "538128cf-0165-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Fastighets Ab Förvaltaren

Jobbnummer
6916983

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: