Förvaltare till Drakfastigheter
Sundsvalls kommun Drakfastigheter / Fastighetsskötarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun Drakfastigheter i Sundsvall Förvaltare inhyrda lokaler/bostäder
Sundsvall är staden mellan bergen, vid havet, älvarna och skogarna. Här är nära till allt med naturen inpå knuten samtidigt som vi har ett av Sveriges populäraste köpcentrum. Här byggs som aldrig förr, staden växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med.
Drakfastigheter är en del av Sundsvalls kommuns fastighetsförvaltning. Utöver förvaltning ansvarar vi för ny-, om- och tillbyggnader i kommunala lokaler. Tillsammans med förvaltningarna arbetar vi för att erbjuda alla sundsvallsbor lokaler och miljöer att trivas och utvecklas i.
Publiceringsdatum2019-10-02Arbetsuppgifter Som förvaltare för inhyrda lokaler/bostäder hanterar du hyresjuridiska frågor, upprättar avtal och förhandlar med hyresvärdar/fastighetsägare.
Du kommer att ansvara för den juridiska, ekonomiska och tekniska förvaltningen inom ditt ansvarsområde.
Du företräder våra kommunala verksamheter vid anskaffning av lokaler och lägenheter för deras verksamhetsbehov samt lokalförändringar. Det innebär att du kommer att ha en aktiv kontakt med hyresvärdar/fastighetsägare angående fastighetsfrågor. Det sker i ett nära samarbete med beställare i kommunens förvaltningar.
Du deltar även i vårat interna utvecklingsarbete för ständiga förbättringar och bidrar till att fastställda mål uppnås.
Som stöd i ditt arbete kommer du att samarbeta med våra andra förvaltare, förvaltningsassistenter och bygg- och projektledare.
KvalifikationerVi söker dig som har en ekonomisk utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med fastigheter och god kunskap i ekonomi. Har du kompetens och erfarenhet av hyresjuridik är det meriterande.
Vi söker dig som är serviceinriktad och van att arbeta självgående. Ditt arbetssätt är strukturerat och du är van att samarbeta med andra, inom och utanför gruppen. Du ska även ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Tjänsten kräver B-körkort.
Sundsvalls kommun erbjuder
Vi erbjuder dig möjligheten att få vara med och göra skillnad.
Som fastighetsförvaltare på förvaltningssektionen får du arbeta i ett härligt gäng med kompetens inom förvaltning och energi. I våra andra sektioner finner du kompetens inom städ, drift, bygg- och projektledning.
Vi arbetar för att våra anställda ska behålla en god hälsa och du erbjuds därför ett friskvårdskort.
Vill du veta mer?
Anna-Karin Ohlsson, Sektionschef 060-19 14 47
Philip Strömgren, HR-konsult 072 - 147 99 82
Fackliga företrädare
Magnus Berglund Vision, 073-2751366
Anna Rydén, Sveriges ingenjörer 070-191 72 50
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Sista ansökningsdatum är: 2019-10-28. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken:
http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Varaktighet, arbetstid
Dagtid
ErsättningInduell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundsvalls kommun Drakfastigheter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411),
http://www.sundsvall.se Arbetsplats Sundsvalls kommun Drakfastigheter
Jobbnummer 4857150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.