Förvaltare inom IT-området till Statens inköpscentral
Kammarkollegiet / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av IT och är intresserad av avtalsförvaltning?
Vi är för närvarande drygt 20 medarbetare på enheten för ramavtalsförvaltning med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Vi fortsätter att växa och söker nu en IT- ramavtalsförvaltare till enheten.
Publiceringsdatum2020-03-31Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är att förvalta upphandlade ramavtal vilket innebär kontakt med både myndigheter och leverantörer för att ge stöd och information om ramavtal och avrop. Att genomföra avtals- och leverantörsuppföljningar ingår också liksom att delta i förstudiearbete och upphandlingsprojekt. Du informerar och ordnar seminarier inom de avtalsområden som du ansvarar för.
Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar avtal inom ett 40-tal avtalsområden med över 700 leverantörer. Vi förvaltar fler än 1 900 ramavtal som 2019 omsatte 15 miljarder inom allt från möbler och hotell till IT-drift och mobiltelefoner. Vi tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma besparingar. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.
Är du vår framtida kollega?
Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning och vill stödja avropande myndigheter och leverantörer.
Vi söker dig som har:
• universitets-/högskoleexamen som civil- eller högskoleingenjör, systemvetare eller annan relevant utbildning
• minst fem års praktisk erfarenhet av it-verksamhet
• goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du har:
• praktisk erfarenhet av offentlig upphandling eller inköp från näringslivet
• erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning
• erfarenhet från två av följande områden: hårdvara, mjukvara eller IT-tjänster
• kunskap om LOU
Som person har du ett strukturerat arbetssätt, är serviceinriktad och kommunicerar väl, både skriftligt och muntligt. Du är van att tala inför både större och mindre grupper och kan förmedla komplexa upgifter på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt. Du har lätt för att skapa goda relationer och har en god samarbetsförmåga. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillräde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via
www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 15 april 2020.
Kontakt Zofia Sola, enhetschef, 08-700 07 48, 070-891 65 30
Karin Edstrand, SACO-S, 08-700 08 48
Hanne konradsen, ST, 08-700 07 88
Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ 100 %
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKammarkollegiet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kammarkollegiet (org.nr 202100-0829),
http://www.kammarkollegiet.se Jobbnummer 5173368
Observera att sista ansökningsdag har passerat.