Förvaltare för Managed Workplace
eWork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Södertälje,
Norrtälje eller i
hela Sverige Till vår kund söker vi en Förvaltare för Managed Workplace för Anställning.
Befattning:
Förvaltare för Managed Workplace (en kombinerad tjänst för Desktop Management, Problem Management och Service Level Management).
Bakgrund:
Förvaltaren har ansvar för att livscykelförvalta Bolagets managerade arbetsplats (TGW = W7 för närvarande lanserad i Litauen, delvis i Lettland, Kroatien samt Sverige). Ca. 3000 användare använder arbetsplatsen. Qbranch är huvudleverantör av tjänsten, men Billing & IT:s centrala servicedesk i Riga (Lettland) är en viktig tjänsteleverantör. Du ingår i ett team med Asset Manager, Push Mail-förvaltning, ansvar för remote desktop-lösning (Citrix med externt supportavtal), central file share-förvaltning, application management, print server-förvaltning, virusskydd för PC-klienten m.m. I arbetet ingår att bevaka SLA och sätta upp KPI:er för att säkerställa tjänstens leverans.
Språk:
> Svenska och engelska (engelska nödvändigt för kommunikation med användare, servicedesk, publicering av information och för skriftliga instruktioner)
Publiceringsdatum2012-02-06Dina personliga egenskaper> Strukturerad
> Tar egna initiativ och driver på för att lösa uppgifter
> Skapar snabbt nätverk och relationer
> Ansvarstagande
> Glad och social
Arbetsuppgifter (i huvudsak):
> Livscykelförvaltning av Bolagets interna Managed Workplace. Arbeta med förvaltningärenden (ex.vis incident & problem mangement, change management, statistik och analys, avtalshantering, KPI och SLA-bevakning, skapa rutiner och processer tillsammans med leverantör och supportgivare (Qbranch samt Billing & IT:s centrala servicedesk).
> Support och information till användare.
> Utbildning av/information till servicedesk-agenter.
> Arbete med förvaltning av print server, application portfolio, PC-klientens säkerhet.
> Arbete med local admin-rutiner och access.
> Arbete med beställningar av applikationspaketering tillsammans med leverantör. I detta även arbeta med application patching subscription.
Kompetens:
> Erfarenhet från Win 7 (och / eller XP).
> Erfarenhet som Desktop Manager eller motsvarande förvaltningsupdrag.
> Kunskaper om active directory, group policies, DNS, application patching subscription.
> Generella kunskaper i Microsoft-miljö, t.ex. Office, SCCM SW deployment.
Övriga önskvärda generella meriter / kompetenser:
> Erfarenhet av IBM Notes är önskvärt då Bolaget använder Notes mail-klient.
> Erfarenhet av arbete i ticket-system (typ BMC ITSM, HP Service Center el.dyl.).
Startdatum:ASAP
Längd:Tillsvidare
Plats:Kista
Arbetstid:Heltid
Språk:Svenska och engelska
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-06
Ange följande referens när du ansöker: 14167
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKaroline Erixon, 08-50605573
FöretageWork Scandinavia AB
AdresseWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm
Jobbnummer 1149095
Observera att sista ansökningsdag har passerat.