Förvaltare

Gotlands kommun / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gotlands kommun i Gotland

Fastighetförvaltningsavdelningen
Fastighetförvaltningsavdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen förvaltar kommunens byggnadsbestånd (ca 520 000 kvm lokalyta) som omfattar sjukhus, skolor, förskolor, lokaler för omsorgens verksamhet, administrativa lokaler m m. Vår huvudsakliga uppgift är att se till att kommunens förvaltningar samt externa kunder har ändamålsenliga lokaler för sin verksamhet till lägsta möjliga kostnad.
Till förvaltningsenheten som är en enhet inom avdelningen och är en beställarenhet, söker vi en fastighetsförvaltare
Enheten beställer fastighetsdriften och handlägger hyresfrågor, lokalsamordning, periodiskt underhåll, driftoptimering, ventilationskontroll, mindre ombyggnadsprojekt och andra uppdrag. Vi ger även stöd och service till våra kunder.. Här arbetar f n 15 personer och eftersom enheten är relativt liten arbetar vi brett för att få helhetslösningar.
För oss står kunden i centrum. Kundfokus och affärsmässighet är tillsammans med kvalitetsutveckling och resultatansvar nyckelord i arbetet.
Du blir en av fyra förvaltare som arbetar med förvaltningsfrågor gentemot våra kunder. Till din hjälp kommer du att ha övrig teknisk kompetens inom enheten. Vi arbetar i digital miljö med stöd av Summarum, CAD, HyperDoc m m
Arbetet är omväxlande med nya utmaningar hela tiden. Du möter dina kunder kontinuerligt. Som beställare kommer du att kunna påverka utvecklingen av fastighetsdriften och tilläggsuppdragen. Arbetsinnehållet är varierande och berör ett flertal olika områden. Vi ser kompetensutveckling som en viktig framgångsfaktor i våra team och att du ska utvecklas tillsammans med oss. Du kommer att arbeta med kompetenta medarbetetare inom avdelningen.

Publiceringsdatum
2011-06-10

Dina arbetsuppgifter
Som förvaltare är du ansvarig för fastighetsdriften och kundkontakterna. Din primära uppgift är att möta kundernas/ hyresgästernas behov av service och stöd i alla typer av lokalfrågor. Du företräder förvaltningarna vid extern inhyrning samt är beställare vid större byggprojekt. Du blir även beställare av fastighetsskötseln och ansvarig för kvalitetssäkringen. Du har budgetansvar för driften.

Kvalifikationer
Du har i grunden en fastighetsekonomisk/byggnadsteknisk utbildning på högskolenivå eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Kunskaper om fastighetsekonomi och juridik fordras.Har du förhandlingsvana är det meriterande. Som person är du strukturerad, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du har en helhetssyn och är lösningsfokuserad och själgående. Du behärskar det svenska språket väl och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Körkort krävs. Tillgång till egen bil.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning. Heltid. snarast

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-27
Ansökan skickas till:
Region Gotland, Serviceförvaltningen
Personal & Information, Kom Jobb
621 81 Visby
Telefonnummer: 0498-269147
Faxnummer: 0498-269138
Välkommen med din ansökan till Region Gotland, Serviceförvaltningen,
Personal & Information, Kom Jobb, 621 81 Visby
Ange följande referens när du ansöker: 4949A
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan@gotland.se

Kontakt
Björn Sandqvist, 0498-26 92 15, bjorn.sandqvist@gotland.se
Facklig information:
Nicklas Callenmark, 0498-26 96 85
Åke Hansson, 0498-26 92 85

Företag
Gotlands kommun

Adress
Gotlands kommun
62181 VISBY

Jobbnummer
958316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gotlands kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gotlands kommun: