Förvaltare

Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna / Chefsjobb / Solna
2025-03-17


Visa alla chefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna i Solna

Signalisten - Hållbart boende i levande stadsmiljöer i Solna
Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4 000 lägenheter, 5 000 bilplatser och 300 lokaler i fastigheter runt om i Solna.
Löpande förvaltning, stora underhållsprojekt och omfattande nyproduktion gör att vi befinner oss i en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Följ med oss på resan att utveckla Signalisten och Solna

Förvaltare till fastighetsavdelningen
Vill du ta en nyckelroll inom fastighetsförvaltning och leda en enhet med engagerade medarbetare?
Som förvaltare är du chef för en enhet inom fastighetsavdelningen och får en strategisk roll samtidigt som du leder din enhets arbete med fastighetsadministration, verksamhetsstyrning, utemiljö, städ, miljö och hyresgästfrågor.
Vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande. Vår värdegrund är en viktig plattform i vårt dagliga arbete, och vi bemöter alltid våra hyresgäster med respekt och lyhördhet.
Om rollen
Du får en central roll i att leda en enhet på åtta personer, där utemiljösamordnare, städsamordnare, miljövärdar, förvaltningssamordnare och förvaltningsassistenter ingår. Du säkerställer att det dagliga arbetet bedrivs effektivt, med hög kvalitet och i enlighet med gällande avtal och lagstiftning. Du kommer att ha en strategisk roll och ingå i fastighetsavdelningens ledningsgrupp där du har en aktiv roll i arbetet med verksamhetsutveckling, arbetsmiljöarbete och långsiktiga strategier. Samtidigt har du ett operativt ansvar för att driva och samordna de dagliga arbetsuppgifterna inom ditt ansvarsområde.
Du kommer att utveckla, samordna och koordinera avdelningens arbete, inklusive avdelningens utvecklings- och rapportarbete. Detta innebär att du upprättar analyser av NKI och förvaltningsrapporter samt ansvarar för att samordna och uppdatera verksamhetsmål i Stratsys.
Du kommer även att koordinera arbetsmiljöarbete och trygghetsfrågor, samt planera årshjul och konferenser. Vidare ansvarar du för att sammanställa riskanalyser och utbildningsplaner för avdelningen, samt planera introduktion för nyanställda.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Ingå i fastighetsavdelningens ledningsgrupp med en aktiv roll att utveckla och samordna verksamheten inom hela avdelningen.
Förvaltare med personal- och budgetansvar. Leda och utveckla enhetens verksamhet.
Ansvar för utemiljö, fastighetsstädning, skötsel av miljöstugor, lägenhetsbesiktningar med mera tillsammans med specialister inom enheten.
Hantera myndighetskontakter samt se till att lagstadgade besiktningar genomförs och åtgärdas. Hantera hyresgästärenden som kräver särskild kompetens eller juriststöd.


Vem är du?
Vi söker en engagerad och strukturerad ledare med erfarenhet av fastighetsförvaltning och ett stort intresse av att driva ett team. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt och har en god förståelse för drift och underhåll av fastigheter. Som person är du analytisk och strukturerad med en förmåga att hantera och prioritera komplexa arbetsuppgifter. Du är samarbetsorienterad och skapar en positiv arbetsmiljö där du motiverar och engagerar ditt team. Med ett helhetstänk ser du verksamhetens övergripande mål och hur ditt arbete bidrar till dessa. Samtidigt är du utvecklingsdriven och har ett öga för detaljer, samtidigt som du kan driva långsiktiga förbättringar. Din kommunikativa och lösningsfokuserade inställning gör att du skapar engagemang genom tydlig kommunikation och samarbete.

Vi söker dig som:
Har högskoleutbildning inom fastighet eller motsvarande.
Har minst 5 års erfarenhet av arbetsuppgifter inom fastighetsbranschen som gett en god helhetssyn avseende fastighetsförvaltning.
Har erfarenhet som chef, teamledare, processledare, projektledare eller liknande.

Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av förvaltning av flerbostadshus.
Har kunskap inom upphandling och avtal, exempelvis LOU, AB/ABT och entreprenadjuridik.
Har kunskap om hyreslagen, bygglagstiftning och arbetsmiljöfrågor.
Har erfarenhet av samarbete med myndigheter och entreprenörer.

Vårt erbjudande till dig
Hos oss får du möjlighet att leda ett engagerat team i en verksamhet i expansiv fas. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du får utveckla både dig själv och ditt team, med stort ansvar och frihet att påverka. Läs mer om oss och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider Måndag - torsdag 8:00 - 17:00, fredag 8:00 - 15:00. Tillsättning Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.
Ansökan Registrera din ansökan senast 2025-03-24. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor om tjänsten Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta, Magnus Petersson, Fastighetschef, på magnus.petersson@signalisten.se Frågor om rekryteringsprocessen Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta, Anna Beltrami, rekryteringskonsult på anna.beltrami@signalisten.se Annonsering och rekryteringsval Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna, https://www.signalisten.se

Arbetsplats
Bostadsstiftelsen Signalisten

Kontakt
Anna Beltrami
anna.beltrami@signalisten.se

Jobbnummer
9226261

Prenumerera på jobb från Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna: