Förste socialsekreterare/mottagningssekreterare

Avesta kommun, Omsorgsförvaltning / Administratörsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Omsorgsförvaltning i Avesta

Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang.
År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

Publiceringsdatum
2013-07-10

Arbetsuppgifter
Vår nuvarande förste socialsekreterare går vidare till nya arbetsuppgifter och vi söker nu hennes efterträdare. Barn - och familjeenheten består av 13 medarbetare och en enhetschef. Enheten arbetar både med myndighetsutövning och öppenvård med barn 0-16 år.

Som förste socialsekreterare ansvarar du för mottagandet och den första handläggningen i inkomna anmälningar och ansökningar enligt SoL och LVU. Du kommer att arbeta nära enhetschefen och ha dennes delegation och vissa av dennes arbetsuppgifter vid enhetschefens frånvaro. Vår grundsyn är att arbeta med familjernas egna resurser och vi har ett systemteoretiskt förhållningssätt. I dina arbetsuppgifter ingår även att aktivt delta i vårt utvecklingsarbete såväl internt som externt. Vi förväntar oss att du håller dig ajour med vad som händer inom socialtjänstens område. Vi tillämpar BBIC och har interna utbildare som stöd i detta. Vårt verksamhetssystem är Procapita.

Du erbjuds arbete på en enhet med mycket gott kamratskap i ständig positiv utveckling för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett gott kvalitativt arbete för dem som söker hjälp.

Inom enheten har vi intern och extern handledning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom, är utbildad inom socialarbetarprogrammet eller har annan adekvat högskoleutbildning. Du bör ha lång erfarenhet av socialt arbete, särskilt inom området myndighetsutövning. Andra erfarenheter inom området och av handläggning enligt BBIC är meriterande. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i team. Du ska kunna skapa goda relationer till dina klienter, kollegor och samarbetspartners. Du ska vara utvecklingsinriktad och kunna se nya möjligheter inom området. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort B är ett krav.

För att bli anställd hos oss erfordras ett utdrag från polisens belastningsregister, ansökningsblankett för detta finner du på polisens hemsida.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-19
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A343453
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Britt Lindström, Enhetschef 0226-645181
Sten Eriksson, Enhetschef 0226-64 53 88

Facklig kontakt
Eva Thomson, Vision 0226-645329
Eva Holmqvist, SSR 0226-64 53 43

Företag
Avesta kommun, Omsorgsförvaltning

Adress
Avesta kommun, Omsorgsförvaltning
77481 Avesta

Jobbnummer
1604090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Omsorgsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Omsorgsförvaltning: