Förste byråsekreterare till centralkansliet

Riksdagsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2007-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förste byråsekreterare till centralkansliet" (publicerad 2008-04-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen i Stockholm

På centralkansliet sammanställs material för planering av riksdagsarbetet såsom sammanträdes- och ärendeplaner, föredragnings- och talarlistor. Kansliet har bl.a. hand om inkomna propositioner, motioner, betänkanden, interpellationer och frågor samt EU-dokument.

I arbetsuppgifterna ingår
• Delta i på kansliet vanligt förekommande arbetsuppgifter som att ta fram föredragningslista, talarlista, registrering av riksdagsbeslut m.m. Det ingår också att bevaka, registrera och hantera inkomna ärenden och handlingar som propositioner, motioner, interpellationer och frågor m.m.
• Tjänstgöra i plenisalen vid kammarens sammanträden. Rollen är att sköta kammarens datorsystem med hantering av talarlistan, mikrofoninkopplingar och voteringar.
• Delta i olika projekt inom riksdagsförvaltningen, t.ex. Öppet hus och Ungdomens riksdag.
• Ha löpande kontakt med riksdagsledamöter, partikanslier, utskott och Regeringskansliet och ge information om riksdagens arbete.

Kvällsarbete förekommer när riksdagen är samlad.

Publiceringsdatum
2007-11-01

Kvalifikationer
• Akademisk examen med statsvetenskaplig inriktning eller motsvarande kompetens.
• God kännedom om riksdagens arbete och ärendehantering.
• Goda kunskaper i svenska språket. Kunskaper i andra språk är meriterande.
• God datorvana med förmåga att hantera olika datorsystem och söka i olika databaser m.m.

Önskvärda personliga egenskaper:
Som person ska du vara noggrann och kvalitetsmedveten, ha god samarbetsförmåga, vara stresstålig, ansvarskännande och initiativrik. Du bör ha förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du bör också vara analytisk och kunna arbeta självständigt med olika typer av arbetsuppgifter parallellt.
Du bör ha minst ett års arbetslivserfarenhet efter din examen, gärna från central statsförvaltning.

Mer information
Anställningen är ett vikariat till och med februari 2009.
Upplysningar lämnas av Annalena Hanell, tfn 08-786 49 22.
Fackliga företrädare är Hélène Tegnér, Saco, Bengt Eriksson, ST, och Lars Vestberg, Seko, tfn 08-786 40 00 (vx).

Din ansökan ska senast den 15 november 2007 ha inkommit till jobb@riksdagen.se eller Riksdagsförvaltningen 100 12 Stockholm. Märk din ansökan med ref. nr 240-545-07/08.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid/Vikariat till och med februari 2009

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-15
Ange följande referens när du ansöker: 240-545-07/08
Vi tar emot ansökan via epost: jobb@riksdagen.se

Företag
Riksdagsförvaltningen
10012 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-7864000
E-postadress: jobb@riksdagen.se
Mer information på http://www.riksdagen.se

Jobbnummer
43057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen: