Förste biståndshandläggare

Partille kommun, Biståndsenheten / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Biståndsenheten i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Publiceringsdatum
2016-07-11

Arbetsuppgifter
Vill du bli en del av vårt härliga gäng på biståndsenheten? Du blir i så fall en del av en arbetsplats som präglas av ett gott kamratskap och högt i tak.
Biståndsenheten inom Vård- och omsorgsförvaltningen handlägger ärenden enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) samt enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. Våra målgrupper är barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL och äldre personer som har behov av insatser enligt SoL. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionshinder och äldreomsorg. Enheten består av 24 handläggare, två 1:e biståndshandläggare och en enhetschef.
Biståndsenhetens uppdrag är brett och omfattar personer i alla åldrar. Det breda uppdraget innebär ett stort antal samverkanspartners, både internt och externt, där vi behöver ha säkra flödesprocesser för att våra brukare ska få det stöd de behöver i sitt dagliga liv. Vi arbetar tillsammans med att förbättra och utveckla verksamhet och metoder. Vår arbetsmiljö präglas av höga professionella ambitioner på en arbetsplats med gott kamratskap och högt i tak.
Enheten har fått en utökning för att anställa ytterligare en 1:e biståndshandläggare som en följd av att vi har och kommer fortsätta utöka antalet biståndshandläggare på enheten. Utökningarna är ett steg för att nå målet att enheten ska ligga i fas vad gäller uppföljningar och nyprövningar samt öka möjligheten att arbeta förebyggande. Biståndsenhetens roll i förvaltningen är framträdande då de flesta processer börjar och beslutas av oss. Tillsammans med enhetschefen ansvarar 1:e biståndshandläggarna för att driva utvecklings- och kvalitetsfrågor.
Arbetsuppgifterna består av att metodhandleda och ge arbetsledning i vardagen för enhetens medarbetare, i första hand biståndshandläggarna som arbetar mot verksamhetsområdet funktionshinder enligt SoL och LSS. Vi arbetar som en enhet varför det är viktigt att du även har kunskap och intresse av verksamhetsområdet äldre och vill arbeta över gränserna i de olika teamen. Metodhandledningen har målet att biståndshandläggarna ska utveckla ett självständigt arbetssätt och att verksamheten ska präglas av rättssäkerhet, kunskap och ett respektfullt bemötande. I arbetsuppgifterna ingår också att samverka internt och externt samt arbeta aktivt med utvecklings- och kvalitétsfrågor.

Kvalifikationer
Du skall ha socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som bedöms likvärdig. Lång erfarenhet av myndighetsutövning, kunskaper om gällande lagar och rättspraxis inom området samt erfarenhet av att samarbeta på ett positivt sätt med andra är ett krav. Du skall ha goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift. Du skall även kunna följa upp resultatet av enhetens mål och redovisa detta i olika sammanhang. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning, projektledning eller samordning. Du har en viktig roll i arbetet med att skapa och bibehålla en god arbetsmiljö på enheten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet ser vi fram emot din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!

ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-30
Ange följande referens när du ansöker: A594415
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Midsäter, Enhetschef 031-792 12 03 agneta.midsater@partille.se
Kerstin Lundström, 1.e Biståndshandläggare 031-792 11 27 kerstin.lundstrom@partille.se
Helen Ström, 1: e biståndshandläggare 031-792 11 08 helen.strom@partille.se

Facklig kontakt
Leonora Begu, Facklig representant Vision leonora.begu@partille.se
Mia Johansson, Facklig representant SSR 031-792 16 13 mia.johansson@partille.se

Företag
Partille kommun, Biståndsenheten

Adress
Partille kommun, Biståndsenheten
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 82 43382 Partille

Jobbnummer
2949578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Biståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Biståndsenheten: