Förste Biståndshandläggare
Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
2016-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förste Biståndshandläggare" (publicerad 2017-06-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Myndighetsenheten
Arbetsplatsbeskrivning
Socialförvaltningens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun, utifrån politiskt givna uppdrag och enligt gällande lagstiftning, får sina grundläggande behov av stöd, omsorg, vård och trygghet tillgodosedda. Socialförvaltningen omfattar funktionerna hälso- och sjukvårdsfunktion, äldreomsorg, funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg och myndighetsenhet.
Jönköpings kommun befinner sig i ett expansivt läge, vilket ställer stora krav på den kommunala verksamheten att möta medborgarnas behov inom de områden som socialtjänsten ansvarar för.
Vi söker nu Förste biståndshandläggare för arbete med målgruppen äldre. Vi är cirka 30 medarbetare som ansvarar för att kommunens invånare får en rättsäker och professionell bedömning.
Publiceringsdatum2016-11-01Dina arbetsuppgifterSom Förste handläggare kommer du att arbeta med att stödja och vägleda handläggarna i deras utredningsarbete, bedömningar och val av insatser. Förste handläggarna ansvarar tillsammans med myndighetschef för metodutveckling och kontinuerlig översyn av rutiner och riktlinjer. Som Förste handläggare håller du dig uppdaterad inom lagstiftningen och rättspraxis samt aktuella föreskrifter och allmänna råd från Socialstyrelsen. En viktig del av ditt arbete är att medverka i metodutveckling i arbetet med utredningar och uppföljningar. Det ingår även att kunna gå in och vara behjälplig i "svårare" ärenden. Arbetet innebär mycket kontakter med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. I dessa kontakter är det viktigt att ge korrekt och tydlig information om insatser/bistånd. Vi använder verksamhetssystemet Magna Cura för dokumentation.
KompetenserVi söker dig som har socionomexamen och bred erfarenhet av myndighetsutövning.
Du har mycket goda kunskaper i aktuell lagstiftning, och längre erfarenhet av arbete som handläggare eller av målgruppen äldre.
Som person ska du vara trygg, stabil och kontrollerad i stressiga situationer. Du är engagerad och kan anpassa dig till ändrade omständigheter, Du har en språklig analytisk förmåga och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga. Du ska klara av att leda arbetsgruppen att nå gemensamma mål, ansvara för samordning samt skapa engagemang och delaktighet. Du bör vara skicklig på att planera och prioritera och kunna fungera som sakkunnig inom arbetsområdet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande är att ha haft en ledande roll i någon form.
Övrig information2 platser. Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan.
B körkort krävs.
Upplysningar
Områdeschef Linda Hammarström, 036-10 53 85
Vision Marie Alfredsson, 036-10 29 83
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. Ange önskad sysselsättningsgrad. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 16-71-0215
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
AdressJönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping
KontorsadressVästra Storgatan 16
Jobbnummer 3139404
Observera att sista ansökningsdag har passerat.