Förstärkning till vår kunds first line-support
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förstärkning till vår kunds first line-support" (publicerad 2016-03-26) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av support eller helpdesk och söker nu efter nya utmaningar inom området? Vill du arbeta i ett tight supportgäng med goda utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats som är klassat som en av Sveriges bästa? Då är det här tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2015-10-27BeskrivningPerido söker nu supporttekniker till vår kunds first line support. Företaget har en spännande företagskultur, är klassat som en av Sveriges bästa arbetsplatser och är hälsodiplomerade. Tjänsten är placerad på vår kunds kontor strax söder om centrala Stockholm.
Arbetet sker i ett tight och skillat supportgäng som sitter i ett öppet kontorslandskap. Du kommer att arbeta i first line och hjälpa kunder med olika IT-problem - nätverk som krånglar, lösenord som försvunnit, problem med filer och skrivare och mer avancerade problem. En stor del av samtalen kommer du själv kunna lösa och det är ganska få problem som du måste skicka vidare. Därför är det viktigt att du trivs med att ta mycket eget ansvar.
Du som söker den här tjänsten har ett stort IT-intresse och ett starkt driv! Du är en framåt person som är serviceminded och har stor förståelse för att folk ligger på olika nivåer vad gäller IT-kunnande. First line sitter tillsammans med second line, så du kommer få chansen att lära dig av dina kollegor och utveckla din IT-kompetens. Det finns dessutom riktigt bra möjligheter att växa inom organisationen om man har rätt attityd och visar engagemang. Är du vår kunds nästa supportmedarbetare? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil för detta jobb• Gymnasieutbildning, gärna med IT-inriktning
• Erfarenhet av arbete med firstline, helpdesk eller IT-support
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande
• Erfarenhet av serviceyrken, särskilt telefonjobb
• Erfarenhet av arbete i AD eller med fjärrstyrning
• Erfarenhet av arbete i Office-paketet
Utdrag ur Polisens belastningsregister kommer göras innan tjänsten tillsätts.
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, start omgående och t.o.m. februari 2016 med chans till förlängning
Arbetstider: Skift; dag/kväll/natt
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12572EL i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb12572EL
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 12572
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2499013
Observera att sista ansökningsdag har passerat.