Första Linjen/helpdesk Medarbetare; Qd Sverige A

Qd Sverige AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qd Sverige AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Uppsala, Göteborg eller i hela Sverige

QD växer och söker nya medarbetare!
Till vår driftavdelning söker vi en ny medarbetare som ska bemanna vår Helpdesk. Vi agerar våra kunders IT-avdelning och hjälper dem med alla deras IT-ärenden. Du kommer att vara en del av vår första linje som tar emot inkommande ärenden och ger support till våra kunder, idag består första linjen av 6 personer.

Vi söker en person som har stort IT-intresse, med kommunikativ förmåga som älskar att ge service till våra kunder!

Publiceringsdatum
2012-11-07

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot inkommande ärenden från våra kunder via mail och telefon
• Support per telefon och remote via olika fjärrstyrningsverktyg
• Fördelning av ärenden av mer teknisk karaktär till andra linjens supportgrupp

Vi vill att du har kompetens inom:
• Microsofts klient- och serveroperativsystem ? Windows 7, Vista, XP, 2003, 2008R2
• Microsofts Officepaket ? 2003, 2007, 2010
• Support och service via telefon och fjärrstyrningsverktyg
• MS Active Directory och Microsoft Exchange 2003/2007/2010
• Enklare felsökning av hårdvara

Det är meriterande med:
• Kunskaper inom: Windows Small Business Server, brandväggar och nätverk
• B-körkort
• Tidigare erfarenhet av att ha jobbat i helpdesk/servicedesk/1st line är högt meriterande.

Du kan uttrycka din väl i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Vi lägger stor vikt vid rätt typ av personlighet. Det är viktigt att du är ansvarstagande och har ett stort eget driv med förståelse för att kommunikation och service är dina viktigaste arbetsuppgifter.
Vi ser långsiktigt på våra rekryteringar och ser gärna att du vill utvecklas inom IT och vårt företag! Vi erbjuder kontinuerlig utbildning genom en individuell utbildningsplan som du själv får vara med att påverka riktning på.

Vi är ett företag under stor utveckling och tillväxt som erbjuder stora möjligheter för den som vill vara med och påverka och växa med företaget! Vi har en definierad karriärstege med tydliga mål för din utveckling.

Kontor:
Vi sitter i stora och fräscha lokaler i Huvudsta, Solna.
Arbetstider:
Fördelat mellan 07.00-18.00 vardagar
Tillsättning:
Omgående. Intervjuer sker löpande!

På grund av nuvarande könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande.
Skicka CV och ansökan till jobb@qd.se Märk ansökan: Första linjen/ helpdeskmedarbetare

QD stödjer företag och organisationer att uppnå sina verksamhetsmål genom att erbjuda IT-stöd baserat på driftlösningar, användarsupport och tillhörande tjänster. Vi är en mellanstor drift och helhetsleverantör som erbjuder komplett IT-avdelning som tjänst med tillhörande driftlösningar inom IT.
Genom tillgänglighet, kompetens och flexibilitet gentemot våra kunders önskemål erbjuder vi kvalitativa IT-tjänster så att medarbetarna kan arbeta obehindrat och få stöd vid behov.
Medan våra kunder fokuserar på att utveckla sin verksamhet tar vi ett helhetsansvar för deras IT eller hjälper till med utvalda delar.
QD grundades 1989 och har cirka 60 medarbetare fördelat på kontoren i Solna och Uppsala. QD omsätter ca 200 miljoner.

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: jobb@qd.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
QD SVERIGE AB

Adress
QD SVERIGE AB
BOX 57
17174 SOLNA

Kontorsadress
ANDERSTORPSVÄGEN 22
SOLNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-562 562 00

Jobbnummer
1385541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qd Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qd Sverige AB: