Förskollärare till förskoleområde Öster
Ängelholms kommun, Förskoleområde Öster / Förskollärarjobb / Ängelholm
2022-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förskollärare till förskoleområde Öster" (publicerad 2023-04-21) ⬅️
Visa alla förskollärarjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Förskoleområde Öster i Ängelholm Ängelholm gör det omöjliga möjligt - det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.
Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.
Förskoleområde Öster
Förskoleområde Östers förskolor består av åtta förskolor, Lunnagårdens-, Munkalyckans-, Lunnamöllas-, Möllebackens-, Munkabyns-, Tallbitens förskola-, Hjärnarps-, och Morkullans förskola.
Vi söker förskollärare till Munkabyn och Munkalyckans förskola.
På Östers förskolor arbetar personalen för en tillgänglig och inkluderande undervisning. Vi lägger stor vikt i de pedagogiska relationerna, den grundläggande utgångspunkten för pedagogiska relationer är att alla barn (och vuxna) utvecklas och lär i relationella processer som innehåller två ömsesidigt beroende riktningar - att förstå och göra sig förstådd Utbildningen formas för att möta alla barn utifrån deras förutsättningar och behov. Hos oss är barns delaktighet och engagemang i förskolans utbildning en förutsättning för deras lärande och utveckling.
Förskolorna arbetar utifrån Reggio Emilia filosofin där demokratiuppdraget är i fokus tillsammans med projekterande arbetssätt och estetiska lärprocesser. Hos oss är barnen är viktiga samhällsmedborgare med rättighet att bli sedda, hörda och berörda.
Förskolornas kompetensutveckling riktar sig till all personal och utgår från skolverkets moduler specialpedagogik för lärande. Syftet är att skapa en likvärdig förskola där varje barn får möjlighet att utvecklas efter sina förutsättningar och behov. Vi främjar det kollegiala lärandet där du kommer få förutsättningar att utvecklas tillsammans med andra. Hos oss är alla viktiga, med arbetsglädje på jobbet tar vi ansvar för att vi är varandras arbetsmiljö. När vi trivs på jobbet kan vi ha roligt och då löser vi problem enklare och är mer kreativa. Vi har mod att tänka nytt och våga pröva. Tillsamman gör vi det omöjliga möjligt.
Genom en hållbar värld där miljön, materialet och relationen till varandra lägger grunden för att bygga hopp, glädje och inspiration samt engagemang att gemensamt ta ansvar för framtiden. Förskolorna har nära till naturen och här samlar vi kraft och material. Förskolan är en plats där vi tillsammans barn, pedagoger och familjer tar ansvar för en gemensam hållbar framtid.
Publiceringsdatum2022-04-12ArbetsuppgifterVi kan erbjuda dig ett varierande och utvecklande arbete tillsammans med barn och kollegor där huvuduppdraget handlar om att skapa en förskola som ger barnen möjligheter och förutsättningar att lära tillsammans i en kreativ miljö.
Du kommer ingå i en engagerad och mångsidig personalgrupp bestående av förskollärare och barnskötare.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra, dokumentera samt utveckla det pedagogiska arbetet utifrån förskolans läroplan och pedagogiska idé.
Kvalifikationer• Förskollärarexamen och legitimation.
• Förståelse för hur förskolan kan arbeta för att skapa möjligheter för alla barn att utvecklas och lära.
• Ser det som en självklarhet att barnen är viktiga världsmedborgare som har rätt att bli sedda och hörda.
• Arbetar projekterande och med pedagogisk dokumentation som en del i det systematiska kvalitetsarbetet.
• Ser det som en självklarhet att arbeta med reflektionsprotokoll och dokumentation där barnens lärande synliggörs.
• Ser lärmiljöer som den tredje pedagogen.
• Arbetar med estetiska lärprocesser utifrån de 100 språken
• Vill arbeta med hållbar utveckling.
ÖVRIGT
För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret.
Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms Kommun, ska du ange detta i din ansökan.
Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 2022- 08-08 eller enligt överenskommelse. Intervjuer och anställning kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden. Arbetstillfällen: 2-3.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÄngelholms kommun, Förskoleområde Öster
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1112434".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)
Arbetsplats Ängelholms kommun, Förskoleområde Öster
Kontakt Rektor
Kiriaki Nilsson Zoi
Kiriaki.NilssonZoi@engelholm.se 0431- 87 000 Jobbnummer 6532425
Observera att sista ansökningsdag har passerat.