Forskningsingenjör Till Itrl - Mekaniska & Mekatroniska System
Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m / Maskiningenjörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskiningenjörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m i Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi.
Verksamheten vid skolan för industriell teknik och management omfattar de ingenjörs-, teknik och ekonomivetenskaper som är nödvändiga för att kunna utveckla nya produkter, material och produktionsprocesser på ett tekniskt ledande, ekonomiskt lönsamt och miljömässigt uthålligt sätt. Skolans kunskapsområden är energiteknik, industriell design och innovation, produkt- och produktionsutveckling, materialutveckling, mikro- och nanoteknik samt industriell ekonomi, organisation och ledning.
Institutionen för maskinkonstruktion bedriver omfattande forskning och utbildning inom produktframtagningsområdet. Verksamheten spänner över följande områden: maskinelement, maskinkonstruktion, mekatronik och inbyggda styrsystem, förbränningsmotorteknik, integrerad produktutveckling och innovation samt industriell design.
Arbetsuppgifter
Integrated Transport Research Lab (ITRL) samlar ledande tvärvetenskaplig kompetens och aktörer för att utveckla och demonstrera nya hållbara transportsystem.
De söker just nu en forskningsingenjör som ska arbeta i projektet RCV-E där två forskningsplattformer kommer att tas fram. Fokus i tjänsten kommer att ligga på mekaniska och mekatroniska system och dess integration med styrsystemet i fordonet, där du kommer att ha det tekniska huvudansvaret för utveckling och underhåll av de två RCV plattformarna. Du kommer att ägna dig åt koordinering, konstruktion, planering, upphandling, integration och testning. Vidare kommer du att samverka med forskare på KTH och ingenjörer på Ericsson och Scania. Dokumentering och manualskrivande kommer du också att arbeta med.
Kvalifikationer
För att kvalificera dig för tjänsten har du en civilingenjörsexamen inom maskinteknik, elektroteknik eller motsvarande. Du ska även ha erfarenhet av arbete med Simulink Real Time, Rapod prototyping, fordonsdynamik, mekatronik, reglerteknik, prototypfordon, batterisystem och elmotorer samt CAN-kommunikation i fordon.
Vi kommer att ta hänsyn till personliga egenskaper i denna rekrytering samt värdera dina erfarenheter av prototypfordon högt.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Publiceringsdatum2017-05-12Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Övrig informationVi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-31
Ange följande referens när du ansöker: M-2017-0671
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Nybacka, universitetslektor 08-790 76 38
Maya Salame, personalhandläggare 08-790 76 53
FöretagKungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m
AdressKungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m
Lindstedtsvägen 30
10044 Stockholm
KontorsadressLindstedtsvägen 30
Jobbnummer 3496030
Observera att sista ansökningsdag har passerat.