Forskningsingenjör fartygsdynamik och risk
Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för teknikvetenskap / Sjukgymnastjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukgymnastjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för teknikvetenskap i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Publiceringsdatum2018-09-21Dina arbetsuppgifterInom marina system utvecklas metodik för en rad olika marina plattformar, bemannade och obemannade.
Inom KTH:s fartygsdynamikprogram bedriver forskargruppen Marina system forskning om fartygs stabilitet, dynamik och säkerhet i nära samarbete med industri och myndigheter. Vi söker nu en forskningsingenjör som kan genomföra numeriska beräkningar inom fartygsdynamik och utveckla ny funktionalitet för befintliga beräkningskoder. Den utvecklade koden förväntas vara robust och väldokumenterad. Syftet med beräkningarna är att genom att analysera fartygsrörelser kunna koppla fartygs design och sjötillstånd till sannolikheter för olika typer av negativa konsekvenser på besättningen, fartygets verksamhet och fartyget i sig. Beräkningarna ska på så sätt analysera risken i olika situationer i förhållande till fartygets dynamik och intaktstabilitet.
Uppgifter kommer ofta att utföras i samråd med lärare, forskare, examensarbetare och andra forskningsingenjörer. Positionsinnehavaren förväntas lösa problem självständigt och utöka sin kunskap själv när det behövs.
Resultat från beräkningar ska sammanfattas på ett sådant sätt att det kan utgöra en väsentlig del av vetenskaplig avrapportering inom projektet.
KvalifikationerSökanden måste ha en masterexamen från farkostteknik eller relaterat område, såväl som:
- Farkostteknisk bakgrund på universitetsnivå inom Marina System (eller relaterat område)
- Kunnig i numeriska beräkningar i Matlab
- Tala och skriva flytande på engelska
Det är meriterande om sökanden också har:
- Erfarenhet av hydrodynamiska beräkningar
- Förmåga att tala och skriva flytande på svenska
- Erfarenhet av fartygsdynamik (fartygs rörelse i sjön)
Den sökande till denna position har följande egenskaper:
- Självständig
- Intresse och förmåga att lära sig om nya koncept och teknologier
- Analytiskt tänkande
- Samarbetsvillig
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Ansökan ska innehålla:
- Curriculum vitae
- Betygsavskrift från högskola/universitet
- Kortfattad redogörelse på engelska varför den sökande vill ägna sig åt forskning
Övrig informationJämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.
För information om Behandling av personuppgifter i samband med rekrytering läs mer här.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-11
Ange följande referens när du ansöker: S-2018-1333
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHans Liwång, Forskare
liwang@kth.seFöretagKungliga Tekniska högskolan, Skolan för teknikvetenskap
AdressKungliga Tekniska högskolan, Skolan för teknikvetenskap
Teknikringen 8, plan 5
10044 Stockholm
KontorsadressTeknikringen 8, plan 5
Jobbnummer 4362097
Observera att sista ansökningsdag har passerat.