Forskningsdatarådgivare/jurist

Sveriges lantbruksuniversitet / Juristjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges lantbruksuniversitet i Uppsala, Östhammar, Solna, Stockholm, Ekerö eller i hela Sverige

Jurist med fokus på hantering av forskningsdata
Forskningsdata, dataskydd, integritet och tillgänglighet är det ord som väcker din nyfikenhet?
Om jobbet
Din roll är att vara både forskningsdatarådgivare och universitetsjurist. Din huvuduppgift är att ge stöd till forskare och administrativ personal som är involverad i forskningsprojekt. Det handlar om frågor kring personuppgiftshantering, datahanteringsplaner, avtal och samarbeten mm. Du arbetar i nära samarbete med övriga jurister vid enheten för juridik och med teamet på Data Management Support (DMS).

Din bakgrund
Du ska ha en juristexamen. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att bedöma juridiska frågor med koppling till forskningsprojekt och ha erfarenhet av att bedöma hur personuppgifter ska hanteras vid exempelvis publicering av data. Du ska även ha minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor.

Som person är du orädd, analytisk, självgående och serviceinriktad. Du har gott omdöme och förmår att prioritera mellan parallella uppgifter. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du är bekväm med att tala inför grupper på båda språken. Inom universitet kommer du att samarbeta med många olika professioner, vilket ställer stora krav på självständighet, flexibilitet och uppfinningsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Publiceringsdatum
2024-03-27

Om företaget
Ledningskansliet består av fem enheter med personal i Umeå, Alnarp och i Uppsala. Du blir en del av enheten för juridik, men kommer att samarbeta med övriga fyra enheter inom avdelningen: sekretariatet, enheten för arkiv, informationshantering och registratur, enheten för extern forskningsfinansiering och SLU global.

Mer information om institutionen/avdelningen: Ledningskansliet

Våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Placering:
Uppsala.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.

Omfattning:
100%.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2024-04-03.

Facklig kontakt
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/



Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Lantbruksuniversitet (org.nr 202100-2817), http://www.slu.se

Arbetsplats
Sveriges lantbruksuniversitet

Kontakt
Chef för ledningskansliet
Miika Wallin
fornamn.efternamn@slu.se
018 67 22 88

Jobbnummer
8571570

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges lantbruksuniversitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges lantbruksuniversitet: