Forskare - New physical retail formats
Lunds Universitet / Högskolejobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla högskolejobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds Universitet i Lund,
Malmö,
Höör,
Klippan,
Helsingborg eller i
hela Sverige Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Ekonomihögskolan är en av åtta fakulteter inom Lunds universitet. Över 4 000 studenter och cirka 450 forskare, lärare och övrig personal studerar och arbetar här med utbildning och forskning inom ekonomisk historia, företagsekonomi, handelsrätt, informatik, nationalekonomi, statistik och forskningspolitik.
Ekonomihögskolan är ackrediterad av de tre största och mest inflytelserika ackrediteringsinstituten för handelshögskolor: EQUIS, AMBA and AACSB. Endast strax över 100 handelshögskolor i världen har uppnått denna prestigefyllda Triple Crown.
Som lärare och forskare vid Företagsekonomiska institutionen är du med och skapar en ledande akademisk miljö för forskning och utbildning om företag och förvaltningars ekonomi.
Institutionen har utvecklats under mer än femtio år och är idag en av landets största. Våra forskare, lärare och studenter utvecklar dagligen kunskap inom organisation, marknadsföring, strategi & forskningspolitik, redovisning & finansiering och entreprenörskap.
Publiceringsdatum2022-11-30Dina arbetsuppgifterFöretagsekonomiska institutionen, Ekonomihögskolan vid Lunds universitets utlyser en tidsbegränsad tjänst på 6 månader, 20 % som forskare.
Forskningstema
Forskaren kommer att arbeta inom projektet 'Nya fysiska retailformat - vad kommer effekterna att bli och hur utvärderar man dessa nya koncept?'. Projektet finansieras av Handelsrådet. Projektet syftar till att skapa kunskap om hur kunder ser på nya format och också hur detaljhandelsföretag argumenterar för introduktionen av dessa - och hur dessa utvärderas. Studien kommer att bygga på intervjuer och observationer liksom analys av sekundärdata av kunders bild av och beteende i dessa nya format. Information kommer också att samlas in från företrädare för detaljhandelsföretag kring intentioner med dessa format, liksom hur dessa utvärderas.
Dina arbetsuppgifterForskaren förväntas delta i forskningsprojektet genom att utföra datainsamling (tillsammans med andra medlemmar i projektteamet) och därifrån bidra tillprojektets mål genom att skriva forskningsartiklar och publicera forskningsartiklar baserade på insamlade data. Mer specifikt förväntas forskaren delta i datainsamling och analys av insamlade data (huvudsakligen kvalitativa data). Forskaren kommer att få kontor att arbeta ifrån och övrig nödvändig utrustning.
KvalifikationerKrav för anställningen
Sökande ska vid tillträdet ha en doktorsexamen i marknadsföring.
Andra behörighetskrav
- Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
- Att kunna samla och analysera stora kvalitativa datamängder
- Dokumenterad kompetens i att kunna genomföra djupintervjuer, liksom förmåga att utifrån dessa ta fram insikter genom att använda olika tolkningsbaserade metoder.
- Erfarenhet av att arbeta inom det som brukar benämnas det social-konstruktivistiska fältet (viktigt för att kunna göra relevant datainsamling och analyser av insamlad data).
- God kunskap om forskning inom marknadsföring, mera specifikt inom retail marketing och konsumentforskning.
- Erfarenhet av att genomföra empiriska analyser med hjälp av mjukvara såsom NVivo.
- Dokumenterad kompetens och erfarenhet av att studera kundaspekter utifrån ett sociokulturellt och kritiskt perspektiv
- Erfarenhet av att skriva och presentera vetenskapliga artiklar på konferenser.
Meriterande för anställningen
Erfarenhet av att arbeta praktiskt med marknadsföring utanför universitetsvärlden, eftersom projektet innebär kontakter och interaktion med personer från detaljhandelssektorn (i samband med datainsamling).
AnställningsvillkorTidsbegränsad anställning (20%) under 6 månader. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Ansökningsförfarande
Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem, endast onlineansökningar accepteras. Ansökan ska skrivas på engelska och innehålla följande :
- personligt brev (max 2 sidor) med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter
- CV
- examensbevis (doktorsexamen)
- annat övrigt som du önskar åberopa.
Samtliga dokument ska vara vidimerade.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PA2022/3844".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds Universitet (org.nr 202100-3211)
Arbetsplats Lund University, Department of Business Administration
Kontakt Ulf Johansson
ulf.johansson@fek.lu.se Jobbnummer 7217028
Observera att sista ansökningsdag har passerat.